اخبارخارجی

اعتراض پلیس سوئد به تصمیم دادگاه اداری مبنی بر اجازه سوزاندن قرآن

آوای سنت : پلیس سوئد ، ۱۷ فروردین‌ماه، به تصمیم دادگاه اداری مبنی بر اجازه دادن به اقدام تحریک‌آمیز سوزاندن قرآن کریم اعتراض کرد.

به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، اداره امنیت استکهلم، پایتخت سوئد در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادگاه اداری تصمیم پلیس مبنی بر ممانعت از اقدام دو نفر در سوزاندن قرآن در فوریه گذشته به دلایل امنیتی را باطل اعلام کرد.

در این بیانیه با اشاره به این که اداره امنیت استکهلم به این تصمیم اعتراض کرده، آمده است: در ۱۵ فروردین، دادگاه اداری، مخالفت پلیس با برپایی دو تجمع علنی برای سوزاندن قرآن را غیرعادلانه دانست و پلیس نیز با مطالعه تصمیمات دادگاه اداری، درخواستی را به دادگاه عالی(دیوان عالی کشور) برای ابطال این رأی ارائه داد.

لازم به ذکر است که دو شهروند عراقی‌الاصل و آفریقایی‌الاصل در بهمن‌ماه سال گذشته درخواست صدور مجوز برای سوزاندن قرآن در مقابل سفارتخانه‌های عراق و ترکیه در استکهلم را داشتند که پلیس از اجرای این دو اقدام تحریک‌آمیز به دلایل امنیتی ممانعت به عمل آورد.

این دو نفر، تصمیم پلیس را به دادگاه اداری ارجاع دادند و دادگاه نیز به بهانه اینکه «نگرانی در مورد خطرات امنیتی» برای محدودکردن حق تظاهرات کافی نیست، تصمیم پلیس را نقض کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن