اخبارخارجی

درخواست بایدن از اسرائیل

آوای سنت : اسرائیل زیر سفر بایدن مین گذاشت.

تحت عنوان بالا، ایگور سوبوتین در«نزاویسمایا گازتا» در مورد آنچه نوشت که می تواند سفر خاورمیانه ای بایدن را خراب کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در این مقاله آمده است: دولت بایدن از اسرائیل خواسته است تا از حرکت های یکجانبه برضد فلسطین اجتناب کند تا فضای سفر ریاست جمهوری به خاورمیانه که برای ماه جولای برنامه ریزی شده است، تخریب نشود.

این خبر را منابعی برای روزنامه تایمز اسرائیل گزارش دادند. به گفته آنها،در سفر اخیر یک هیئت آمریکایی به ریاست باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه، به اسرائیل و فلسطین، سیگنالی در این زمینه مخابره شد.

در دیدار با او، مقامات اسرائیلی از دادن تعهدات خاص برای کاهش تعداد عملیات در کرانه باختری خودداری کردند.

اما نشان دادند که نگرانی های آمریکا را جدی می گیرند. در همین حال، منابع تایمز اسرائیل تاکید می‌کنند که مقامات دولت یهود نمی‌توانند به خواسته‌های دولت بایدن در مورد توقف ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین پاسخ مثبت دهند.

زیرا ممکن است سرنوشت دولت شکننده بنت به این موضوع بستگی داشته باشد. گسترش شهرک سازی توسط سیاستمدارانی که بخشی از ائتلاف فعلی هستند حمایت می شود و اگر این پروژه جنجالی به تعویق بیفتد، ممکن است منجر به خروج آنها از ائتلاف دولتی و برگزاری انتخابات زودهنگام جدید شود.

همچنین انتظار می رود بایدن در اولین سفر خود به خاورمیانه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کند.

هرچند اسرائیل و عربستان در تماس ضمنی هستند و هنوز روابط رسمی ندارند اما آمریکا بر این باور است که تنها راه برای آرام کردن ولیعهد، میانجیگری بین عربستان سعودی و اسرائیل است.

اکنون، توانایی کاهش اصطکاک با ریاض مشخص خواهد کرد که آیا رئیس جمهور آمریکا فرصتی برای خنثی کردن پیامدهای بحران در بازار جهانی انرژی داخل کشور را دارد یا خیر؟ این موضوع عملاً زاویه مناسبی را برای جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آتی باز کرده است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن