اخبارخارجی

هراس اسرائیل از تونل های حماس

آوای سنت : بیش از یک سال از کمپین حافظ حصارها می گذرد و دستگاه امنیتی اکنون خود را برای رویارویی بعدی آماده می کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، هر چند شواهد نشان می دهد که در حال حاضر رویارویی انجام نمی شود، اما حماس این تونل های زیرزمینی که در اختیار دارد را وسیله مهمی می داند که به نیروهای نخبه اجازه می دهد تا مرز بین اسرائیل و غزه نزدیک شوند.

حماس می داند تونلی که آنها را به فاصله چند ده متری از حصار می رساند، به آنها اجازه می دهد تا به نیروهای اسرائیلی که در کریدور (۱۰۰ متر در داخل خاک غزه که در آن ارتش اسرائیل عمل می کند) حمله کنند.

تخمین زده می‌شود که جنبش حماس ده‌ها تونل در اختیار دارد. حماس همچنان بخشی از تلاش های خود را برای تعمیر تونل ها با هدف انجام اهداف تهاجمی هدایت می کند.

با این وجود، ارتش اسرائیل ارزیابی می کند که دستگاه امنیتی، اطلاعاتی را در مورد این تونل ها دارد. اما ارتش در حال حاضر به دلیل برخی از ملاحظات،اقدامی برای این تونل ها انجام نمی دهد.

ارتش اسرائیل می گوید عملیات آبی جنوب برای تخریب سیستم تونل زیرزمینی غزه، شکست خورده است. این در حالی است که جنگ تبلیغاتی که قرار بود به کشته شدن ده ها تن از مبارزان حماس منجر شود، به نتیجه نرسید.

ارتش همچنین مدعی است که هدف آنها کشتن فعالان حماس نبوده، بلکه سلب توانایی آنها بوده و این عملیات به هسته سیستم تونل های دفاعی حماس آسیب زده است.

علاوه بر این، ارتش اسرائیل فاش کرد که چترهای موتوری، تلاش اسرائیل برای تهاجم را در عملیات گارد حصارها خنثی کردند.

این ارتش در حال آماده شدن برای احتمال استفاده حماس از چترهای موتوری در رویارویی بعدی است و تخمین زده می شود که حماس تعداد زیادی از این چترها را در اختیارداشته باشد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن