اخبارخارجی

دستگیری ۱۹ نفر به اتهام کلاهبرداری در مراسم حج

آوای سنت : مقامات سعودی از دستگیری ۱۹ نفری خبر دادند که با تبلیغات در مورد مراسم حج قصد کلاهبرداری از حاجیان را داشتند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،سازمان امنیت عمومی عربستان روز سه شنبه اعلام کرد که متهمان دستگیر شده در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که به نیابت از دیگران مناسک حج را به جا می آورند و قربانی آنها را تامین می کنند.

سرتیپ سامی الشویخ، سخنگوی رسمی امنیت عمومی عربستان سعودی اعلام کرد: مقامات امنیتی ۱۹ نفرشامل (۶ ساکن، ۳ متخلف سیستم امنیتی مرزی، ۴ متخلف از سیستم اقامتی با ملیت یمنی، ۳ نفر ساکن پاکستانی ، یک میانماری، و دو شهروندعربستانی )را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در شبکه های اجتماعی و یک سایت، برای اقامه حج به نیابت از دیگران، اعطای قربانی به زائران و توزیع آن و تهیه اتوبوس های حمل و نقل اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: موسسات آنها جعلی بود و قصد کلاهبرداری را داشتند.

امنیت عمومی عربستان تائید کرد که متهمان دستگیر و اقدامات قانونی انجام و همه آنها به دادستانی ارجاع شدند.

هر سال و در موسم حج، دفاتر جعلی در عربستان سعودی،فعالیت خود را آغاز و ادعا می‌کنند که دفاتر رسمی حج  هستند و برنامه‌های حج را با پایین ترین قیمت‌ ارائه می‌کنند.آنها راه‌های متعددی را برای فریب دادن کسانی که به دنبال انجام حج با قیمت های پایین هستند انجام می‌دهد.

طبق معمول در ایام حج، مقامات سعودی نسبت به وب‌سایت‌های مشکوک و کمپین‌های جعلی حج هشدار می‌دهند و خاطرنشان می‌کنند که این سایت‌ها برای به دست آوردن اطلاعات کاربران فیشینگ می‌کنند و تور خود را برای شکار کسانی که مایل به انجام مراسم حج هستند، پهن می کنند .

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن