اخبارخارجی

برخورد خشن پلیس آمریکا با یک مرد سیاه پوست

آوای سنت : یک مرد سیاهپوست آمریکایی هنگام انتقال به بازداشتگاهی در نیوهیون، واقع در ایالت کانکتیکات مجروح و فلج شد.این واقعه، موجی از خشم را در این ایالت برانگیخت و منتقدان خواستار پاسخگویی پلیس و مسئولین جراحات وی شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، ریچارد کاکس جوان (۳۶ ساله) عصر روز یکشنبه ۱۹ ژوئن به اتهام داشتن سلاح بدون مجوز دستگیر شد و زمانی که به کلانتری منتقل شد، بدون کمربند ایمنی او را سوار خودروی پلیس  کردند.

ویدئویی که دو روز بعد توسط پلیس شهر منتشر شد، لحظه مجروح شدن کاکس را نشان داد.پلیس مدعی است که راننده خودروی پلیس مجبور شد برای جلوگیری از تصادف، ناگهانی توقف کند که ماشین پلیس لیز خورد و گردن فرد دستگیر شده شکست.

قابل ذکر است که قتل سیاهپوستان آمریکایی به دست پلیس در سالهای اخیر به ویژه پس از قتل جورج فلوید در سال ۲۰۲۰ مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

آن سال یک پلیس سفید پوست ،زانویش را بر گردن او گذاشت و فشار داد تا اینکه سرانجام خفه شد،نام جورج فلوید، همراه با دیگران، به شعار جنبش سیاه پوستان در تظاهرات بزرگ ضد نژادپرستی در سال ۲۰۲۰ تبدیل شد.

بر اساس گزارش رسانه ها، پلیس به دو نفر از کارکنان مرخصی استحقاقی اعطا کرد و ۳ نفر دیگر را از محل کار خود منتقل و تحقیقات در مورد این حادثه را آغاز کردند.

بن کرامپ، وکیل دادگستری ایالات متحده، که این پرونده را مدیریت می کند، گفت : در زمانی که نیازی به پلیس برای انجام این کار نبود مورد خشونت قرار گرفت و کاکس اکنون به مبارزه برای آینده خود ادامه می دهد. او از قفسه سینه به پایین فلج است و مجبور است از لوله تنفسی استفاده کند، زندگی او برای همیشه خراب شده است، او باید مسئولین را مورد بازخواست قرار دهد.

فعالان فضای مجازی خواستار اجرای عدالت شدند،یکی از کاربران نوشت این یک اقدام بی رحمانه است،چگونه می توان او را بدون اقدامات ایمنی در خودرو قرار داد؟ چگونه می توان شرایط پزشکی او را آشکارا نادیده گرفت؟

توئیتر دیگری نوشت: این ویدیو روح را خراش می دهد،چگونه همه پلیس ها شاهد وضعیت این مرد هستند و باور نمی کنند که او به شدت مجروح شده است؟ چرا هیچ کدامشان اصلاً ترحم نکردند؟

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن