اخبارداخلی

دلایل افزایش تصاعدی بیماران کرونایی

توصیه های دکتر وزیری رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه

آوای سنت: رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه عمده مرگ و میرهای بیماری کرونا ناشی از مراجعه دیر هنگام بیماران به مراکز درمانی برشمرد.

به گزارش آوای سنت دکتر سیاوش وزیری در گفتگو با خبرنگار ما با تشریح وضعیت نامناسب مبتلایان در آن استان گفت: در موج سوم شیوع بیماری کووید- ۱۹ با توجه به اینکه مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و کلنیک ها بسیار زیاد شده است و تعداد مراجعه کنندگان فراتر از ظرفیت های بیمارستان و کلنیک ها می باشد. رعایت چند نکته کلیدی و آسان از جمله زدن ماسک هنگام بیرون رفتن از منزل، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست ها فواصل مختلف، ضد عفونی مکان می توان ساکنین شهرها و روستاها را از گزند کرونا دور نگه داشته و باعث کنترل انتقال زنجیره ای و کاهش انتقال ویروس به سایرین شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن این نکته که تاکنون گزارشی از شیوع همه گیر سرماخوردگی و یا آنفوانزای فصلی دریافت نشده است، مناسب تر می دانم با اشخاصی را که با علائم تب و بیماری های سیستمیک به بیمارستان ها و کلینیک ها مراجعه می کنند، به عنوان بیماران مشکوک به کرونا رفتار شده و تا زمانی خلاف مسئله ثابت شود تحت نظر و بررسی باشند.

دکتر وزیری یکی از دلایل ایجاد مرگ و میرهای ناخواسته در بیماران را مراجعه دیر هنگام آنها برای درمان دانست و ادامه داد: متاسفانه تعدادی از افراد زمانی تصمیم به درمان خود می گیرند که به مرحله شروع نارسایی تنفسی رسیده اند. لذا داروهای بازدارنده در این مرحله کارایی مناسب خودشان را ندارند. لازم است این گروه از مراجعه کنندگان که با علائم تب حاد و سرماخوردگی وارد بیمارستان می شوند، در لیست تشخیص های افتراقی قرار بگیرند تا ابتدا مطمئن شویم که آیا به کووید- ۱۹ مبتلا شده اند یا خیر و سپس به سایر تشخیض ها بپردازیم.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه عنوان نمود: اگر در یک بیمار علائم تب همراه با خستگی، تعریق فراوان، ضعف و بی حالی بسیار زیاد مشاهده شود، حتما می بایست به کرونایی شدن وی شک کرد. از دست رفتن حس چشایی و حس بویایی در کنار مواردی که به آنها اشاره گردید، هرچند که در تشخیص بیماری کمک کننده هستند، اما در دوره سوم شیوع بیماری نشانه هایی مانند نارسایی گوارشی، تعریق زیاد و خستگی نیز در بیماران مشاهده شده است که این علائم احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهند.

از سوی دیگر ثابت شده داروهایی که در مرحله اول شیوع این بیماری تجویز می شدند، به اندازه کافی برای کنترل بیماری سودمند نبوده و جهت پبشگیری داروهای دیگری هم به لیست بازدارنده ها اضافه شده اند که حتما می بایست از سوی پزشکان متخصص تجویز شوند.

دکتر وزیری خاطر نشان ساخت: افرادی که بیش از یکربع ساعت در محیط بسته با بیمار کرونایی بسرمی برند احتمال آلوده شدن شان وجود دارد. لذا این افراد می بایست مانند بیماران کوویدی در شرایط منع تردد قرار بگیرند. قرنطینه شدن افراد در خانه از جمله نکاتی است که متاسفانه جدی گرفته نمی شود. قرنطینه خانگی امری بسیار مهم و الزامی می باشد، چرا که ویروس کرونا در لایه لایه زندگی فردی و اجتماعی ما ریشه دوانده است و اگر توجه ما تنها به بیرون از منزل معطوف باشد، قطعا در کنترل پروسه بیماری ناموفق خواهیم بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن