اخبارخارجی

رتبه نخست آزمون ورودی دانشگاه هندی به یک غیرمسلمان رسید !

آوای سنت : نفر برتر آزمون ورودی امسال کارشناسی ارشد رشته مطالعات اسلامی در دانشگاه مرکزی کشمیر هند یک غیرمسلمان است.

به گزارش آوای سنت : به نقل از The Kashmir Monitor، این داوطلب که شوبهام یاداو (Shubham Yadav) نام دارد؛ تنها غیرمسلمان در میان ۵۴ دانشجویی است که برای تحصیل در این مقطع و در رشته علوم دینی در آزمون ورودی این دانشگاه شرکت کرده است.

دانشگاه مرکزی کشمیر(Central University of Kashmir) اخیراً لیست پذیرفته‌شدگان را در وب‌سایت رسمی خود به اطلاع عموم رسانده است و از افرادی که در آزمون ورودی قبول شده‌اند خواسته تا ۳ نوامبر(۱۳ آبان) برای مشاوره و مراحل پذیرش به این دانشگاه مراجعه کنند.

حمیدالله مرزی، مدیر گروه رشته مطالعات اسلامی دانشگاه مرکزی کشمیر گفت: پیش از این  غیرمسلمانان دیگری در آزمون ورودی این رشته قبول شده‌اند اما این اولین بار است یک غیرمسلمان رتبه اول آزمون را از آن خود می‌کند.

وی افزود:‌ این مسئله پیشرفت مطلوبی به‌شمار می‌رود زیرا مطالعات دینی این دانشگاه زمینه پژوهشی مورد علاقه دانشجویان است. به دلیل اینکه دانشگاه مرکزی کشمیر، آزمون ورودی خود را در سطح سراسر هند برگزار می‌کند و داوطلبان از سراسر این کشور و از هر دینی مجاز هستند در این آزمون شرکت کنند.

دانشگاه مرکزی کشمیر در سال ۲۰۰۹ و در شهر گاندربال (Ganderbal) ایالت جامو و کشمیر هند کار خود را در رشته‌هایی مانند علوم انسانی و مکانیک آغاز کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن