اخبارخارجی

رهبران مذهبی از گسترش افراط‌گرایی میان پیروان ادیان جلوگیری کنند

آوای سنت : آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز شنبه به وقت محلی در پیامی به مناسبت روز جهانی «برادری انسانی» خواستار جلوگیری رهبران مذهبی از نفرت‌پراکنی و گسترش افراط‌گرایی در میان پیروان ادیان شد.

به نقل از The National News، دبیر کل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت«روز جهانی برادری انسانی،» تصریح کرد: ارزش‌های مهربانی، درک سایر مذاهب و احترام متقابل، تضمین کننده صلح هستند و جوامع ما را در کنار هم نگه می‌دارند. اما در سراسر جهان، این ارزش‌ها با تعمیق شکاف‌ها، گسترش نابرابری‌ها و ناامیدی و با افزایش سخنان نفرت انگیز، فرقه‌گرایی و نزاع تضعیف می‌شوند.

گوترش با اشاره به وضعیت افراط‌گرایی و عدم تحمل مذهبی در جهان گفت: واقعیت این است که نمونه‌هایی از افراط‌گرایی و عدم تحمل مذهبی را در همه جوامع و در بین همه ادیان مشاهده می‌کنیم. جلوگیری از استفاده از نفرت به عنوان ابزار و خنثی کردن افراط‌گرایی در میان پیروان ادیان بر عهده رهبران مذهبی است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: بیانیه برادری انسانی برای صلح جهانی و زندگی درکنار هم – که از سوی پاپ فرانسیس و شیخ احمد الطیب نوشته شده است – الگویی برای صلح میان ادیان و همبستگی انسانی است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: بیایید از بیانیه الهام بگیریم و تعهد خود به یک خانواده انسانی را تجدید کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن