اخبارداخلی

روحانی اهل سنت گلستان: رمضان ماه همدردی با نیازمندان است

آوای سنت : دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت و امام جمعه «نگین‌شهر» با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، همدردی و نیز دستگیری از نیازمندان را مهم‌ترین دستور خداوند در ماه ضیافت الهی دانست و بر لزوم ترویج هر چه بیشتر فرهنگ انفاق در جامعه اسلامی تاکید کرد.

آخوند ابوبکر خوجملی روز پنجشنبه در آیین سی و دومین مرحله توزیع کمک‌های مومنانه موسسه خیریه «امید صباح» گنبدکاووس بیان کرد: انفاق و دستگیری از نیازمندان همچون صدقه جاریه است که اجر و ثواب بالایی در دوران حیات انسان و پس از مرگ او تا روز قیامت دارد.

وی با قدردانی از این موسسه خیریه در توزیع بسته‌های معیشتی، اضافه کرد: خداوند در قبال انفاق مال از سوی انسان، او را از آتش جهنم مصون و بهشت برین را وعده داده است.

آخوند خوجملی ادامه داد: علاوه بر انفاق مال، علم و فرزند صالحی که از انسان باقی بماند نیز صدقه جاری است.

امام جمعه اهل سنت آزادشهر هم در این مراسم گفت: انسان باید از مالی که خداوند در اختیار او قرار داده به همنوعان خود بویژه نیازمندان و فقرا انفاق کند.

مولوی نعمت الله مشعوف افزود: اقامه نماز و انفاق در راه خدا که در قرآن سفارش زیادی به آن شده از نشانه‌های ایمان به ذات اقدس الهی است.

وی رمضان را بهترین ماه سال دانست و اضافه کرد: مسلمانان باید قدر این ماه و ضیات الهی را بیش از پیش بدانند و با مواسات و همدری با نیازمندان، جایگاه والایی نزد خداوند به‌دست آورند.

مشعوف تصریح کرد: انفاق و کمک به دیگران کار آسانی نیست به همین دلیل خداوند و نبی مکرم اسلام تشویق و ترغیب زیادی به انجام این مساله دارند.

مدیر موسسه خیریه امید صباح گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: این موسسه خیریه از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال طی چهار مرحله بین نیازمندان استان گلستان توزیع کرده که ۱۰ هزار بسته آن از امروز آغاز می‌شود.

میردوست رضویان افزود: بسته‌های معیشتی امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز توسط رابطان این موسسه در ۳۰۰ روستا و شهر استان گلستان بین نیازمندان شناسایی شده، توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: موسسه خیریه امید صباح گنبدکاووس علاوه بر کمک‌های مومنانه در دیگر بخش‌ها مانند تهیه جهیزیه، درمان بیماران، حمایت از دانش آموزان نخبه، اعزام به مشهد مقدس و اشتغالزایی برای خانواده‌های نیازمند با نصب پنل‌های خورشیدی اقدامات خوبی انجام داده است.

رضویان تصرح کرد: این موسسه در مجموع درسال جاری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال در بخش‌های گوناگون به نیازمندان و گروه‌های هدف کمک کرده است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن