اخبارخارجی

زلنسکی: ناتو هیچ کاری برای ما نکرد

آوای سنت : رئیس‌جمهور اوکراین به شدت از ناتو انتقاد کرد و گفت که این سازمان هیچ کاری برای اوکراین نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ویدیویی، نشست اخیر ناتو را در بحبوحه درگیری بین اوکراین و روسیه “ضعیف” خواند.

زلنسکی گفت: “اجلاس سران ناتو امروز برگزار شد. این یک نشست ضعیف، یک اجلاس سردرگم بود، نشستی که نشان می‌دهد همه مبارزه برای آزادی در اروپا را هدف شماره یک نمی‌دانند. ”

زلنسکی اعضای ائتلاف نظامی را متهم کرد که به روسیه “چراغ سبز برای شروع گلوله باران شهر‌ها و روستا‌های اوکراین” داده‌اند و افزود که ناتو کاری نکرد جز اینکه ۵۰ تن سوخت دیزل به اوکراین داد.

رئیس‌جمهور اوکراین در یک ویدئوی فیس‌بوک گفت که اوکراینی‌ها بدون ترس علیه روس‌هایی که به کشورشان حمله کرده‌اند – و ادامه خواهند داد – جنگیده‌اند، اما بدون حضور ناتو در “۹ روز تاریکی” قرار گرفته‌اند.

زلنسکی گفت: ناتو با علم به اینکه حملات و پیامد‌های جدید اجتناب ناپذیر است، عمدا تصمیم گرفت آسمان اوکراین را نبندد.

رئیس جمهور از ناتو خواست تا به “همه کسانی که به خاطر شما خواهند مرد” فکر کند.

او گفت: “آیا این اتحادی است که شما می‌ساختید؟ ” یک منطقه پرواز ممنوع، که برای جلوگیری از پرواز هواپیما‌های دشمن به منطقه و حمله به اجرا گذاشته می‌شود، پشتیبانی هوایی روسیه را قطع می‌کند و پیشروی نیرو‌های روسی به سمت کی‌یف را کاهش می‌دهد.

زلنسکی گفت: «نمی‌دانم می‌توانید از کشور‌های ناتو محافظت کنید یا خیر». شما نمی‌توانید با یک لیتر سوخت، یک لیتر خون ما را بخرید.»

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن