اخبارداخلی

زمینه مساعد سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی سقز فراهم است

آوای سنت : استاندار کردستان از اختصاص زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع برای ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی بازنشستگان استان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور خبر داد و گفت: با تمام توان در تلاشیم فضای مناسبی برای جامعه ارزشمند بازنشستگان فهیم فراهم شود.

اسماعیل زارعی کوشا در مراسم افتتاح خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز، جامعه بازنشستگان را گنجینه‌های ارزشمند و در عین حال با تجربه‌ترین افراد هر جامعه‌ای برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بازنشستگان دارای تجربیات ارزنده‌ای هستند که در دوران خدمت خود اندوخته‌اند، خطاب به مدیران اجرایی اظهار داشت: از این دانش ارزشمند در زمینه اصلاح و بهبود شرایط خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده کنند.

زارعی کوشا راه‌اندازی خانه امید بازنشستگان را اقدامی شایسته در راستای تکریم این قشر عنوان کرد و  افزود: بازنشستگان معدنی از تجربه، علم و دانش هستند که این تجارب گران‌بها به قیمت عمر و آسایش آنها حاصل شده است، لذا باید از این ظرفیت ارزشمند در بخش‌های مختلف بهره‌مند شد.

وی از مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر این صندوق در استان کردستان و مجموعه کسانی که در ثمر نشستن این مکان تلاش کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: پیگیری مطالبات این قشر ارزشمند و تلاش در راستای حل مشکلات آنان رسالت خطیر ما و مدیران اجرایی است.

استاندار کردستان افزایش امید و پویایی در میان بازنشستگان و حفظ منزلت و کرامت آنان از جمله رسالت‌های خطیر عنوان کرد.

زارعی کوشا با ابراز خرسندی از افتتاح خانه امید بازنشستگان درسقز ، تصریح کرد: خانه امید متناسب با نیازهای بازنشستگان به بخش‌های مختلفی مجهز شده است.

وی از اختصاص زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع برای ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی بازنشستگان استان در راستای مشارکت اجتماعی و توسعه فعالیت‌های جامعه محور خبر داد و گفت: با تمام توان در تلاشیم فضای مناسبی برای جامعه ارزشمند بازنشستگان فهیم فراهم شود.

استاندار کردستان بیان کرد: حداکثر تلاش خود را برای تامین زمین مناسب جهت ساخت مجتمع فرهنگی آموزشی و ورزشی و تامین مسکن بازنشستگان در قالب نهضت مسکن ملی بکار خواهیم گرفت.

زارعی کوشا با اعلام اینکه بهره‌مندی از ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان علاوه بر درآمدزایی می‌تواند اشتغال لازم برای فرزندان بازنشستگان را فراهم نماید، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در قالب تاسیس شرکت‌های تعاونی زیرمجموعه صندوق بازنشستگی  مهمترین راهکار و اقدام مشارکتی برای تقویت درآمد بازنشستگان است.

وی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن حقوق بازنشستگان و با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری موجود در استان، این شرکت‌ها علاوه بر درآمدزایی می تواند اشتغال لازم را برای فرزندان بازنشستگان که از دغدغه مهم این قشر فهیم و مهم جامعه است فراهم کند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در حوزه پتروشیمی، صنایع غذایی، معادن و کشاورزی آمادگی برای سرمایه گذاری هلدینگ های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی را دارد، خاطرنشان کرد: این مهم جزو مصوبات سفر اخیر ریاست جمهوری به استان است و تکلیف برای سایر صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون نیز تعیین شده است که تجارب ارزنده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نوید بخش پیش گامی صندوق در این اقدام مبارک است.

زارعی کوشا با تاکید براینکه در شهرستان سقز زمینه مساعد جهت سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی فراهم است افزود: در سایر شهرستان‌های استان نیز در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع غذایی فضا برای ورود سرمایه گذار و سرمایه گذاری در این خصوص میسر است امیدواریم این امر به ارزش افزوده و ایجاد اشتغال در استان منجر شود.

وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه بازنشستگان بعد از معیشت، اشتغال فرزندان تحصیلکرده است، ادامه داد: با سرمایه‌گذاری مجموعه هلدینگ های زیر مجموعه صندوق‌ بازنشستگی و صندوق‌های زیر مجموعه وزارت تعاون شاهد بهره‌مندی از این پروژه ها شکوفایی و رشد تولید و اشتغال در استان باشیم.

افتتاح شرکت حمل و نقل زیویه بار رانندگان سقز

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری،  استاندار کردستان و هیات همراه امروز، شرکت حمل و نقل زیویه بار رانندگان سقز افتتاح شد.

ساخت این طرح در سال ۱۴۰۰ آغاز شده و با تغییر کاربری در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد ریالی رانندگان و سهام داران به بهره‌برداری رسید.

همچنین زمین چمن مصنوعی روستای چاپان سقز در زمینی به مساحت ۸۰۰متر مربع  به بهره‌برداری رسید، عملیات ساخت این طرح از نیمه دوم سال گذشته آغاز شد و با یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن