اخبارخارجی

سرکوب با شعار«یهود ستیزی» در آمریکا

آوای سنت : این یک بهانه واهی برای سانسور با هدف خاموش کردن صداهایی است که در مخالفت با نسل کشی اسرائیل در ایالات متحده بلند می شود. لابی‌های طرفدار اسرائیل در ایالات متحده سال‌ها از اتهام یهودستیزی برای ساکت کردن منتقدان دولت اسرائیل استفاده کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ؛ از ۷ اکتبر، این اصطلاح برای بدنام کردن معترضان طرفدار فلسطین و کسانی که خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستند، به‌ ویژه علیه سازمان‌های دانشجویی و فعالان دانشگاهی سراسرکشور استفاده می‌شود.

برای مثال، در دانشگاه کلمبیا کامیون‌هایی در محوطه دانشگاه حرکت می‌کردند و نام و چهره دانشجویان طرفدار فلسطین را که بر روی این کامیون ها به نمایش در می آمد تحت عنوان یهود ستیزی نشان می‌دادند . استفاده از این اصطلاح به حدی فراگیر شده است که هنگام گزارش پرونده نسل کشی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری، یک روزنامه استرالیایی از این تیتر استفاده کرد: «اسرائیل دیوان بین المللی دادگستری را به یهودستیزی متهم می کند (شما درست حدس زدید)

در حالی که بمب‌های اسرائیل بر غزه می‌بارید، روزنامه‌نگاران فلسطینی که شاهد این رنج بودند و جنایاتی را که به ثبت رسانده بودند در معرض دید جهانیان قرار دادند. مشاهده این نسل‌کشی همراه با تصاویری که گستردگی وحشتناک ویرانی ها را نشان می‌داد، منجر به اعتراضاتی در سراسر جهان در همبستگی با مردم غزه شد، در آمریکا ،نیز تظاهرکنندگان به ویژه جوانان، پل منهتن، ایستگاه گرند سنترال در شهر نیویورک و مراکز اصلی حمل و نقل را مسدود و دور مجسمه آزادی حلقه زدند

تصاویر دراماتیک تظاهرکنندگان دستگیر شده با تی شرت های مشکی که روی آن نوشته شده بود: «به نام ما نیست» و«یهودیان می گویند: همین حالا جنگ را متوقف کنید» آنقدر پرشور بود که پوشش رسانه ای زیادی را به خود اختصاص داد. النا استاین، فعال جوان یهودی،مدیراستراتژی سازمان صدای یهودی برای صلح،در جمع تظاهرکنندگان سخنرانی کرد و به جمعیت گفت: از طرف صدها هزار یهودی آمریکایی می گویم: این به نام ما نیست، همین الان جنگ را متوقف کنید.

سازمان دهندگان جوان یهودی از اتهامات یهودستیزی در امان نماندند. لابی قدرتمند صهیونیستی اسرائیل، مدعی شده است که از ۷ اکتبر، یهودی ستیزی در ایالات متحده نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش یافته است. این عدد سرتیتر رسانه ها شد و در سراسر رسانه های رسمی از رویترز گرفته تا CBS نیوز انتشار یافت.

برخلاف نسل های قدیمی، بسیاری از یهودیان جوان دیگر هویت خود را با دولت اسرائیل مرتبط نمی دانند. برخی از آنها در اسطوره ای که با آن در مورد خلوص ، دموکراسی و امنیت اسرائیل بزرگ شده اند، تجدید نظرکردند و حقیقت را در آن سوی دیوار پیدا کرده اند. جایی که فلسطینی ها در معرض کشتار، ضرب و شتم و وحشت هستند و مجبور به زندگی بدون امنیت و آزادی می شوند. در ویدئویی که اخیراً در فضای مجازی منتشر شد، ۵۰ نظامی اسرائیل درباره تروریسم عمدی علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی صحبت کردند.

یکی از مستندهای مهمی که اخیرا منتشر شده «اسرائیلیسم»نام دارد و داستان سیمون زیمرمن ، زن«اسرائیلی» است که به اسرائیل رفته است او درخیال خود چنین می پندارد که سرزمین موعود را پیدا خواهدکرد ، اما وحشیگری اسرائیل علیه فلسطینیان درکرانه باختری او را مجبوربه عقب نشینی کرد. سیمون به آمریکا بازگشت و گروه #IfNotNow را تأسیس کرد که اکنون یکی دیگر از مراکز اصلی جنبش ضد نسل کشی است که برای آزادی فلسطین می جنگد.

این مستند قدرتمند مانند آتشی که در خرمن افتاده باشد گسترش یافت و رسانه های مستقل مصاحبه هایی با تهیه کنندگان، کارگردانان و قهرمانان انجام دادند. اما زمانی که تامی گولد، یکی از کارگردانان فیلم، قصد داشت فیلمی درباره اسرائیل دردانشکده هانتر در شهرنیویورک، جایی که او فیلمسازی را تدریس می کند، به نمایش بگذارد،دانشگاه این رویدادی که از قبل رزرو شده بود را لغو کرد. تا آن زمان ، گولد درطول سی سال تجربه‌اش در دانشکده هانتر، سانسور نشده بود و چندین فیلم‌ چالش برانگیز درباره موضوعات دشوار ساخت، مدیران دانشکده ها اقدامات مشابهی را علیه گروه‌های دانشجویی فلسطینی در دانشگاه‌های سراسرکشور انجام داده‌اند.

به گفته دیلان صبا،وکیل سازمان حقوقی فلسطین،آنها از ۷ اکتبر تشدید سرکوب درمحوطه دانشگاه را،بیش از دو برابر آنچه درسال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، ثبت کرده اند. نویسنده توضیح داد که کامیون‌های دیگرمجهز به صفحه نمایش دربسیاری از دانشگاه‌ها اسامی اعضای هیئت علمی و دانشجویان را به نمایش گذاشتند.

دانشجویانی که به عنوان یهودی ستیز توصیف می شوند، به ویژه دانشجویان فلسطینی با عواقب جدی روبرو هستند.در دانشگاه هاروارد،زمانی که هویت یک دانشجوی فلسطینی-آمریکایی روی کامیون نمایشگر درج شد،کارفرمایی که قبلاً به او پیشنهاد کار داده بود،پیشنهادش را لغو کرد.این شرکت با صدور بیانیه ای با اعلام اینکه این دانشجوحامی حماس است،به این نتیجه رسید که این ارزش ها با ارزش های شرکت آنها همسو نیست. ارتباط فعالانه با کارفرمایان فعالان دانشجویی طرفدار فلسطین و محروم کردن آنها از فرصت های شغلی آینده،استراتژی یک گروه لابی اسرائیلی است که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد.

بسیاری ازدانشجویان، اساتید،وجنبش گسترده‌تر طرفدار فلسطین می‌دانند که تلاش‌ها برای خاموش کردن انتقاد ازاسرائیل با متهم کردن حامیان آتش‌بس به یهودستیزی، در واقع باعث شعله‌ور کردن یهودی‌ستیزی خواهد شد. و چنین به نظر خواهد رسید که همه یهودیان مشوق ادامه بمباران، محاصره ، دفن و گرسنگی دادن مردم غزه باهدف نسل کشی این مردم هستند که به طور گسترده توسط مخاطبان جهانی محکوم شده است،این امر همه یهودیان را طرد وآسیب پذیر می کند.

اقدامات رئیس دانشکده هانتر موجب واکنش گسترده تردانشجویان واساتید شد،همه گروه‌ها وبخش‌های دانشگاه برای محکوم کردن این اقدام یکجانبه متحدشدند و دانشجویان تحصن‌ها و اعتراض‌هایی را درهانتر سازماندهی کردند،آنها جلسه شورای دانشگاه متشکل از دانشجویان،اساتید و کارکنان راتشکیل و بیانیه ای را درمحکومیت لغو فیلم تصویب و خواستار نمایش آن شدند،این نشان داد که دانشجویان، اساتید و جنبش ضد نسل‌کشی تسلیم سرکوب یا سانسور نمی‌شوند و اتهام یهودی‌ستیزی توانایی خود را برای ساکت کردن مردم از دست داده است

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن