اخبارخارجی

سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان سعودی

آوای سنت : رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، روز یکشنبه در سفری “مخفیانه” به عربستان سعودی رفته است.

به گزارش فرارو به نقل از بی بی سی، این گزارش‌ها می‌گوید نتانیاهو در این سفر با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرده است.

گفته می‌شود یوسی کوهن، رئیس موساد، سازمان اطلاعات و امنیت اسرائیل هم در این دیدار حضور داشته است، اما بنی گانتز، وزیر دفاع و گابی اشکنازی، وزیر خارجه اسرائیل در جریان این سفر نبوده‌اند.

تا کنون هیچ مقامی به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده، اما توپا لوک، یکی از مشاوران نتانیاهو در توییتی به صورت تلویحی گفت است که این سفر و دیدار انجام شده است. رادیو ارتش اسرائیل هم خبر این دیدار را اعلام کرده است.

گزارش شده که هواپیمای نتانیاهو ساعت هفت و نیم بعد از ظهر یکشنبه ۲۲ نوامبر به سمت شهر نیوم در عربستان پرواز کرده و بعد از نیمه‌شب به اسرائیل بازگشته است.

عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و عربستان، همواره در دستور کار دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بوده است. ترامپ امیدوار است در اقدامی مشابه آنچه در عادی‌سازی روابط میان رژیم اسرائیل با امارات متحده و بحرین رخ داد، عربستان و اسرائیل را هم به پای میز توافق بکشاند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن