اخبارخارجی

سوء استفاده نتانیاهو از ناامنی های اراضی اشغالی

آوای سنت : روزنامه عبری ماکور ریشون گزارش داد که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو که جناح اپوزیسیون پارلمان اسرائیل را رهبری می‌کند، با سوء استفاده از وضع متشنج خیابان‌های اسرائیل، پس‌ازحملات اخیر، تلاش کرد تا دولت اسرائیل را بی‌ثبات کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،از روز سه‌شنبه گذشته، اسرائیل شاهد سه حمله بوده است، اولین حمله در شهر بئرالسبع رخ داد که در آن ۴ نفر با چاقو کشته شدند، پس از آن خضیره شاهد تیراندازی و کشته شدن دو پلیس بود، همچنین شهر بنی براک. در نزدیکی تل‌آویو، شاهد حمله‌ای بود که در آن ۵ نفر کشته شدند.

روزنامه عبری، ماکور ریشون، روز چهارشنبه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین، پس از این حملات در دفتر خود با یاریو لوین و دیگر قانونگذاران حزب لیکود، جلسه ای برگزار کرد.بنا به گزارش این روزنامه، هدف از این نشست پیدا کردن روزنه‌هایی در داخل ائتلاف، برای بهره برداری از حملاتی است که در چند منطقه اسرائیل رخ داده است.

این روزنامه افزود که این نشست به مدت دو ساعت و نیم در دفتر نتانیاهو در ساختمان کنست به طول انجامید و راهکارهایی در مورد شناسایی نمایندگانی که مایل به جدایی از ائتلاف هستند مطرح شد.

این روزنامه نوشت که هدف این نشست سرنگونی دولت نفتالی بنت با سوء استفاده از وضعیت امنیتی رو به وخامت است. بنا به گزارش روزنامه، کناره گیری یکی از اعضای پارلمان از ائتلاف برای سرنگون کردن نفتالی بنت کافی نیست، حتی اگر این امر منجر به از دست دادن اکثریت او شود.این کار سبب تبدیل او به اقلیت نخواهد شد.

این روزنامه همچنین گفت که اگر نتانیاهو و حزبش موفق شوند تعدادی از نمایندگان احزاب ائتلافی را متقاعد کنند، یا اگر موفق شوند وزیری را که دارای سبد حساسی است متقاعد به استعفا کنند،در این صورت معادله تغییر خواهد کرد.

این روزنامه افزود که حزب لیکود می خواهد با سوء استفاده از وضعیت امنیتی موجود به همه ثابت کند که ائتلاف توانایی بقاء ندارد و برای امنیت اسرائیل مضر است.

شلومو کراعی یکی از نمایندگان پارلمان اسرائیل پس از دیدار با نتانیاهو گفت:یهودیانی که در خیابان‌ها کشته می‌شوند قربانی ضعف این دولت هستند.وی افزود فقط جناح راست نیست که این را احساس می کند، و همه چیز باید برای بازگرداندن یک رهبری جناح راست قوی به دولت اسرائیل انجام شود.

منابع ائتلاف پس از افشای اخبار مربوط به این نشست و همچنین اظهارات شلومو کراعی حمله به حزب لیکود را آغاز کردند.

این روزنامه به نقل از ایلی آویدر، نماینده سابق پارلمان از حزب ائتلاف “اسرائیل خانه ما” نوشت: در حالی که اسرائیل برای کشته شدن ۱۱ نفر عزادار است، نتانیاهو برای سوء استفاده از این بحران یک جلسه شبانه مضحک برگزار می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن