اخبارداخلی

سود بازارچه‌های مرزی برای اهالی روستا‌های مرزی

آوای سنت : فرماندار بانه گفت: با گذشت ۴۵ روز از بازگشایی بازارچه هنگ ژال بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان به حساب مرزنشینان واقعی واریز شده است.

فرماندار بانه در یازدهمین جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع فعالیت بازارچه موقت کوله بری برگزار شد گفت: تمام سعی ما بر این بوده است که این سود به مرزنشین واقعی تعلق گیرد و این آمار در حال بروز رسانی است.

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ معابر موقت هنگه ژال و گله سور بنابر دلایلی تعطیل شد و از همان ابتدا تلاش برای بازگشایی این معابر در دولت‌های گذشته آغاز شد، اما بی نتیجه ماند که در دولت سیزدهم با تلاش دولت مردان این امر محقق شد.

فرماندار شهرستان بانه با بیان اینکه بازگشایی معبر موقت هنگه ژال بانه تحولات زیادی به لحاظ اقتصادی ایجاد کرده است، افزود: معبر موقت هنگه ژال در دوازدهم شهریور ماه امسال با حضور استاندار کردستان افتتاح شد و در اول آبان ماه فعالیت تجاری در این بازارچه موقت با ساز و کار جدید آغاز شد.

خدری ادامه داد: بر اساس قانون تمام مرزنشینان ساکن در ۲۰ کیلومتری مرز از مزایای این مرز بهره‌مند شدند.

وی با تاکید بر اینکه مرزنشینان واقعی باید از مزایای این مرز برخوردار شوند، یادآور شد: برای برخورداری روستا‌های محروم از مزایای این بازارچه پیگیر‌هایی انجام شده است و تلاش می‌شود این روستا‌ها نیز از این مزایا برخوردار شوند.

فرماندار بانه با اشاره به شرایط قانونی برای برخورداری از کارت کولبری، بیان کرد: کسانی که سکونت دائمی در روستا‌های مرزی دارند و سرپرست خانواده هستند و کارت مرزنشینی دارند باید از مزایای این بازارچه برخوردار شوند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن