اخبارخارجی

سیاستمدار دانمارکی همچنان در حال توهین به ساحت مقدس قرآن !

آوای سنت : «راسموس پالودان»، رهبر حزب راستگرا و افراطی «خط سخت» دانمارک بار دیگر اقدام به سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن در برخی مناطق مسلمان‌نشین سوئد کرد.

به نقل از پایگاه خبری «lebanonon.com»، راسموس پالودان که دارای ملیت سوئدی ـ دانمارکی است، اقدام به سوزندان قرآن در برخی مناطق شهر «وسترا یوتلاند» واقع در غرب سوئد کرد.

تعداد زیادی از اعضای پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی سوئد برای حمایت از «پالودان» او را همراهی کردند و از وی در برابر تظاهرکنندگانی که برای محکوم‌کردن این اقدام تحریک‌آمیز بیرون آمده بودند، محافظت کردند.

پلیس تظاهرکنندگانی که توانسته‌ بودند خود را به نقطه‌ای نزدیک به این سیاستمدار افراطی دانمارکی ـ سوئدی برسانند و شعارهایی در محکومیت هتک‌حرمت قرآن می‌دادند، متوقف و دستور بازداشت یکی از آن‌ها را صادر کرد.

پالودان از سال ۲۰۱۷ میلادی در شهرهای مختلف دانمارک اقدام به سوزاندن نسخه‌های از قرآن کرده و در ماه رمضان سال گذشته با حمایت پلیس اقدام به هتک حرمت قرآن در برخی مناطق مسلمان‌نشین و نزدیک به مساجد کرد.

وی در ماه گذشته میلادی نیز اقدام به سوزاندن قرآن در شهر «لینشوپینگ» واقع در جنوب سوئد کرد که این اقدام منجر به تظاهرات و درگیری میان معترضین و نیروهای پلیس شد که در نهایت ۲۶ نیروی پلیس زخمی و ۱۴ تظاهرکننده زخمی شدند و ۲۰ ماشین پلیس تخریب شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن