اخبارداخلی

سیستان‌وبلوچستان برای توسعه، نیازمند «تغییر نگاه‌ها» است

آوای سنت : معین‌الدین سعیدی، نمایندۀ حوزه انتخابیه چابهار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، با اشاره به دیدگاه کسانی که وسعت سیستان‌وبلوچستان را از دلایل توسعه‌نیافتگی این استان می‌دانند، «تغییر در نگاه‌ها» و «تبعیض مثبت» را راه‌حل توسعۀ سیستان‌وبلوچستان دانست.

 معین‌الدین سعیدی در گفت‌‌وگو با روزنامۀ «اعتماد» (دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹)، اظهار داشت: برای توسعه سیستان‌وبلوچستان در درجه اول نیازمند تغییر نگاه‌ها به این استان هستیم. در طول ۴۰ سال گذشته باوجود آنکه خدمات درخشانی به مردم این استان ارایه شده، اما به تعبیر رهبر انقلاب؛ راه‌های نرفته به مراتب بیشتر از راه‌های رفته است.

وی در ادامه افزود: باید در بحث جهت‌گیری‌های بودجه سنواتی و قانون هفتم توسعه شاهد تبعیض مثبت در قبال سیستان‌وبلوچستان باشیم تا این استان بیشتر در مسیر توسعه حرکت کند.

نماینده چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند طرح تقسیم سیستان‌وبلوچستان را نیز فاقد «کار کارشناسی مبتنی بر پارامترهای تقسیمات کشوری» و «نیازمند اجماع قاطبه مردم، نخبگان، دانشگاهیان، علما و چهره‌های ذی‌نفوذ» دانست و خاطرنشان کرد: به عقیده من به‌جای طرح موضوعی چون تفکیک که هنوز کار کارشناسی در مورد آن صورت نگرفته و نیازمند اجماع قاطبه مردم، نخبگان، دانشگاهیان، علما و چهره‌های ذی‌نفوذ است، برای بهبود وضعیت نظارتی می‌توانیم اقدام به استقرار ادارات کل در جنوب استان کنیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن