اخبارداخلی

سیستان و بلوچستان محروم نیست؛ عملکرد‌ برخی مدیران منطقه را محروم جلوه داد

آوای سنت : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اگر استان علمی و دانشگاهی است باید به داشته‌های آن توجه کرد؛ این استان محروم نیست و عملکرد برخی از مدیران باعث محروم جلوه دادن آن شده است.

عباسعلی ارجمندی در جلسه شورای سیاستگذاری و ستاد هفته پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: اگر استان علمی و دانشگاهی است باید به داشته‌های آن توجه کرد؛سیستان و بلوچستان محروم نیست و عملکرد برخی از مدیران باعث محروم جلوه دادن این استان شده است.

وی افزود: باید نمایشگاه امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود یک غرفه پربار بهتر از یک‌صد غرفه بی‌ثمر است، در این زمینه دستگاه‌های اجرایی باید امسال برنامه‌ها و ایده‌های جدید داشته باشند تا خلع شهرستانی در نمایشگاه سیستان و بلوچستان سایه نیندازد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در حوزه سیستان متولی‌گری نمایشگاه را دانشگاه زابل بر عهده می‌گیرد، در این زمینه با فرمانداران حوزه سیستان، سراوان، ایرانشهر، چابهار و زاهدان هماهنگی و مکاتبه لازم صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: باید به دستگاه‌های اجرایی، مدارس و دانشگاه‌ها تلنگر وارد کرد به این علت که اگر اثر کار شما رسانه‌ها و افکار عمومی را اقناع کرد اثرگذار خواهد بود‌.

ارجمندی گفت: مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایرانشهر، چابهار و سیستان نامه بزنند تقاضا داریم همه ظرفیت‌ها پای کار بیاید باید در حوزه پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان جایگاه بالایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اگر سیستان و بلوچستان استان علمی و دانشگاهی هست باید به داشته‌های آن توجه کنیم تقاضای ما این است با قدرت و قوت پای کار باشید تا نتیجه درستی به استان تعلق گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: اگر تابلوی استان مقداری مناسب نیست بر این باور هستیم به واسطه عملکرد برخی از مدیران بوده باید خوبی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان را بیان کنید اگر استان را معرفی و جایگاه علمی آن را بیان نکنیم یأس و ناامیدی در جامعه شکل می‌گیرد ناامیدی باید از مجموعه‌های دانشگاهی و دانش‌آموزی از بین برود راهکار آن ارائه خوبی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این خطه است.

وی بیان کرد: نیاز امروز جامعه انجام اقداماتی است که به جوانان روحیه بدهد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را جدی بگیرید باید مردم و جوانان ظرفیت حوزه معادن سیستان و بلوچستان را بشناسند حوزه صنعت، معدن و تجارت استان باید با بهره‌گیری از بخش خصوصی همه ظرفیت‌ها را باید پای کار بیاورد.

ارجمندی اظهار کرد: دبیرخانه‌ها برای گزارش دهی فعال شوند و از ظرفیت رسانه ملی بهره‌گیری کنند تا اسم سیستان و بلوچستان در رسانه ملی پررنگ و نگاه‌ها تغییر یابد. شهرک‌های صنعتی حتماً با برگزاری اردوهای دانش آموزی علمی فعال باشند در این زمینه بخش خصوصی با آموزش و پرورش همکاری کند تا این اردوهای علمی به نحو مطلوب برگزار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای نیز باید روند، نگاه و مهارت خود را بروز و ظرفیت‌های بخش خصوصی را فعال کند، همچنین مجموعه پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان از ظرفیت فضای مجازی بهره‌گیری کنند و علاوه بر رسانه ملی و روابط عمومی‌ها از رسانه‌های غیر همسو برای معرفی استان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های برتری که انتخاب می‌کنید در خارج از شورای اداری سیستان و بلوچستان هم تقدیر شوند و اثر آنها در جشنواره شهید رجایی به‌کارگیری شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن