اخبارداخلی

طرح «کتابت قرآن کریم» در سنندج برگزار شد

آوای سنت : سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: طرح «کتابت قرآن کریم» با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های مرکزی سنندج برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار ظهر دوشنبه در مراسم برگزاری طرح کتابت قرآن کریم اظهار کرد: طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف تجلی و پیوند برنامه‌های موضوعی قرآن و عترت در کتابخانه‌های مرکزی سنندج برگزار شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهانت‌های اخیر به قرآن کریم در اروپا و نظر به اینکه کتابت قرآن، سنتی دیرینه از زمان پیغمبر (ص) دارد، طرح سراسری کتابت به همت محافل قرآنی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انس بیشتر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی با قرآن شکل گرفته است.

وی بیان کرد: این طرح از تاریخ ۲۳ آبان و همزمان با آغاز سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی و هفته کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور آغاز شده و تا ۳۰ آبان ادامه دارد.

حسنی خونسار با بیان اینکه اجرای طرح مذکور با اختصاص سهمیه کتابت به هر استان در حال اجراست، افزود: طرح شامل کتابت ۶۰۴ صفحه از قرآن کریم در ۱۵ سطر است که بنا بر تعداد کتابخانه‌های عمومی هر استان و علاقمندان محافل قرآن و عترت در استان‌ها تقسیم شده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: بر اساس طرح کتاب قرآن کریم، استان با شناسایی علاقه مندان و تعداد صفحات در اختیار گذاشته شده این ویژه برنامه را برگزار می‌کند و در پایان نیز با جمع‌آوری برگه‌های مرقوم شده به قرآن دست نویس توسط کودکان و نوجوانان در قطع رحلی صحافی شده و نسخه‌هایی منتشر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح امروز در کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای سنندج و با حضور دانش آموزان دختر و پسر دو مدرسه شاهد و بدر برگزار شد و برگزیدگان در اسرع وقت معرفی و از آنها تجلیل به عمل می‌آید.

حسنی خونسار اضافه کرد: طرح کتابت قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این طرح به کتابخانه مورد نظر خود مراجعه کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن