اخبارخارجی

شرط عربستان برای عادی سازی مناسبات با اسرائیل

آوای سنت : شرط ما برای عادی سازی روابط با اسرائیل،تشکیل کشور فلسطین است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: ایجاد کشور فلسطین که قدس شرقی پایتخت آن باشد، شرط اساسی عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل است.

این موضع در گفت‌وگو با شبکه محلی العربیه الحدث بیان شد، وزیرخارجه عربستان در پاسخ به سوال گوینده که از او پرسیده بود؛ آیا شرط عربستان برای  عادی سازی روابط با اسرائیل،تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ همچنان  وجود دارد، گفت: این موضع هرگز تغییر نکرده است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر مهم است، بازگشت روابط فلسطینیان و اسرائیل است تا بتوانیم مسیری واقع بینانه و واقعی را ببینیم که منجر به دستیابی به صلح همه جانبه از جمله تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس شرقی شود. وزیر عربستان سعودی تاکید کرد که بدون این مسیر، ثبات واقعی در منطقه نخواهیم داشت و اکنون این اولویت ماست.

مذاکرات بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی از آوریل ۲۰۱۴به دلیل امتناع تل‌آویو از توقف شهرک‌سازی، آزادی بازداشت‌شدگان قدیمی و انکار راه‌حل دوطرفه متوقف شده است.

در سال ۲۰۲۰، اسرائیل توافقنامه هایی را برای عادی سازی روابط با امارات و بحرین و از سرگیری روابط با مراکش امضا کرد، این رژیم همچنین تصمیم به عادی سازی روابط با سودان گرفت، همچنین اخیراً اعلام شده بود که اسرائیل تلاش می کند سایر کشورهای عربی و اسلامی از جمله کومور را به فهرست این کشورها اضافه کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن