اخبارداخلی

شناسایی و جذب بیسوادان در کردستان نیازمند عزم همگانی است

آوای سنت : مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۳۴ هزار نفر از جامعه هدف استان (۱۰ تا ۴۹ سال) بیسواد هستند که شناسایی و جذب این افراد نیازمند عزم همگانی است.

 هاشم ناظمی جلال در آیین نمادین هفته سوادآموزی و آیین تجلیل از فعالان، تلاشگران و پیشکسوتان سواد آموزی استان در سنندج اظهار کرد: اهمیت سواد به اندازه‌ای است که پس از نعمت خلقت، نعمت قلم و سواد به بشر نازل شد و امروز تمام تمدن‌ها، پیشرفت‌هایشان را مدیون سواد می دانند.

وی با بیان اینکه در کشور اسلامی ما نیز پس از پیروزی انقلاب به فرمان امام خمینی(ره) فرمان تاسیس نهصت سوادآموزی صادر شد، گفت: سوادآموزی در طول این ۴۴ سال خدمات زیادی ارائه داده و شیوه های خود را نیز در زمینه جذب، نگهداشت، محتوا و غیره تغییر داده و به عناوین مختلف در صدد باسواد کردن جامعه بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: جذب و نگهداشت سوادآموزان امروزه خیلی سخت شده است اما ما نباید در این حوزه احساس خستگی کنیم بلکه باید به هر نحو ممکن و براساس برنامه و شرایط کشوری؛ بیسوادان باقی مانده را شناسایی و جذب سوادآموزی کنیم.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش مجری سیاست‌های کلان کشوری است و برنامه‌هایی که از سوی وزارتخانه به ما ابلاغ می‌شود باید در استان بومی سازی و اجرا کنیم، ضمن اینکه شرایط استان‌ها با هم متفاوت است، استان کردستان شرایط خاص و ویژه دارد و ما نیز باید ویژه کار کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج نیز در این آیین با بیان اینکه در حال حاضرحدود چهار هزار بیسواد در جامعه هدف ۱۰تا۴۹سال در سنندج وجود دارد، گفت: براساس برنامه ابلاغی قرار است امسال هزار نفر از این افراد باسواد شوند.

محمد سعید کنعانی یکی از مشکلات و موانع موجود در حوزه سوادآموزی را نبود رغبت بیسوادان به سوادآموزی اعلام کرد و افزود: تعدادی از این افراد نیز که با اصرار سر کلاس‌ها حاضر می‌شوند سرجلسات امتحان نمی‌آیند و آموزش دهندگان را با مشکل مواجه می‌کنند.

وی یادآور شد: تمام این موانع و مشکلات نباید موجب ناامیدی ما شود، بلکه باید تلاش کنیم آمار بیسوادی را به صفر برسانیم چرا که حتی یک نفر بیسواد نیز نه تنها به خود بلکه به جامعه هم می تواند ضربه بزند.

در ادامه این آیین تعدادی از فعالان، تلاشگران و پیشکسوتان سواد آموزی استان تجلیل شدند.

از اول تا هفتم دی ماه با عنوان هفته سوادآموزی نامگذاری شده است

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن