اخبارخارجی

صلیب سرخ: جهان برای بحران بعدی آمادگی ندارد

صلیب سرخ جهانی در مورد بحران یا بیماری بعدی در جهان هشدار داد.

آوای سنت : به نقل از فرانس۲۴؛ صلیب سرخ دیروز دوشنبه هشدار داد که هیچیک از کشورهای جهان برای همه گیری بعدی یا بحران آتی آمادگی ندارند. صلیب سرخ همچنین هشدار داد که بحران های بهداشتی آینده نیز ممکن است با بلایای احتمالی مرتبط با آب و هوا همزمان شود.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) گفت: با وجود سه سال هجوم «بی‌رحمانه» همه‌گیری کووید-۱۹ سیستم‌های آمادگی قوی «به شدت کمبود» دارند.

بزرگترین شبکه بشردوستانه جهان گفت ایجاد اعتماد، عدالت و شبکه های اقدام محلی برای آماده شدن برای بحران بعدی حیاتی است. کشورها به طور خطرناکی برای شیوع بیماری در آینده آماده نیستند.

در این بیانیه آمده است که کشورها باید برای خطرات متعدد، نه فقط یک مورد آماده باشند؛ جوامع تنها از طریق برنامه ریزی برای انواع مختلف بلایا انعطاف پذیر می شوند، زیرا همه این بلایا یا بحران‌ها می توانند همزمان رخ دهند.

این سازمان گفت که رویدادهای شدید آب و هوایی در حال افزایش مکرر و شدیدتر هستند، و توانایی ما برای پاسخ دادن به آنها محدود است.

«جاگان چاپاگین» دبیرکل صلیب سرخ گفت: همه‌گیری کووید-۱۹ باید زنگ خطری برای جامعه جهانی باشد تا هم اکنون برای بحران بهداشتی بعدی آماده شوند. همه‌گیری بعدی ممکن است نزدیک باشد؛ اگر تجربه کووید-۱۹ گام‌های ما را به سوی آمادگی تسریع نکند، چه خواهد شد؟

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن