اخبارداخلی

فرماندار : تعیین تکلیف فاقدان شناسنامه در چابهار درخواست مردم و مسوولان است

آوای سنت : فرماندار چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تعیین تکلیف فاقدان شناسنامه پس از گذشت سالها با همکاری دستگاههای ذیربط امنیتی و انتظامی تسریع و تلاش شود تا نسبت به تعیین تکلیف پرونده‌ها اقدام و مشکل این افراد مرتفع شود.

جواد سپاهی روز پنجشنبه در دیدار با سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فرمانداری و ثبت احوال ۲ مجموعه از بدنه مجموعه وزارت کشور هستند و تلاش داریم در کنار هم بتوانیم خدمات خوبی به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: ادارات ثبت احوال پس از مراکز درمانی یکی از پرترددترین ادارات در استان هستند که با توجه به حجم بالای مراجعان، کارکنان ثبت احوال با اخلاق خوب و صبوری نسبت به پاسخگویی متقاضیان اقدام می‌کنند که این جای تقدیر دارد.

فرماندار چابهار ادامه داد: موضوع هویت بسیار خطیر و حساس است و هیچ ایرانی نباید بدون شناسنامه بماند و هیچ غیر ایرانی نباید به هویت ایرانی دست یابد و وظیفه ماست که در این خصوص مراقبت و حساسیت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به مرزی بودن و وجود روابط فامیلی در ۲ طرف مرز باعث تردد افراد می‌شود و نباید این افراد درخواستی برای هویت ایرانی داشته باشند و از طریق مراجع قانونی اتباع برای رفت و آمد و تردد اقدام کنند.

سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تشریح ماموریت های ثبت احوال گفت: سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات سریع و مطلوب تلاش کرده با راه‌اندازی سامانه های جدید ارائه خدمات را به صورت الکترونیک و بر روی اینترنت ارائه کند.

رحمتی بیان کرد: سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) هم اکنون در راستای ارائه خدمات الکترونیک در دسترس است و شجره نامه افراد در فضای اینترنت قابل مشاهده است و ایرانیان می‌توانند با مراجعه به این سایت نسبت به مشاهده اطلاعات خانواده خود اقدام و آخرین آدرس خود را در بخش تغییر نشانی ثبت کنند./ایرنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن