اخبارخارجی

فرمانده ارتش اسرائیل:ایران توان ساخت چهار بمب هسته ای را دارد

آوای سنت : فرمانده ارتش اسرائیل ادعا کرد ایران به اندازه ساخت ۴ بمب اتمی، مواد هسته ای لازم را دارد. اشاره او به اورانیوم غنی شده است.

ژنرال “آویو کوخاویی” مدعی شد اسرائیل ۳ برنامه برای حمله به ایران و نقشه هایی برای حمله به لبنان تدارک دیده است.

وی که به مناسبت پایان دوره فرماندهی اش روز جمعه با خبرنگاران در شهر قدس گفتگو می کرد ادامه داد: ایران امروز مواد غنی شده دارد که برای تولید ۴ بمب اتمی کافی است. ۳ بمب در سطح۲۰ درصد و یک بمب در سطح ۶۰ درصدی.

او گفت: ارتش اسرائیل در یک سال اخیر، ۳ برنامه برای حمله به ایران به عنوان ضربه انتقامی تدارک دید که ارتباطی به برنامه هسته ای ندارد اما شامل نابودی تاسیسات هسته ای و مراکز حامی برنامه هسته ای ایران می شود.

ژنرال کوخاویی ادامه داد: “اگر موضوع به ورود به درگیری بزرگتری مربوط شود پایگاه های نظامی و مراکز دیگری به فهرست اهداف اضافه می شود. در سال های اخیر، به دنبال سرعت دادن به آمادگی ها برای حمله به تاسیسات هسته ای و انواع دیگری از اهداف در ایران بودیم. به بهبود فعالیت های اطلاعاتی و دایره اهداف افزودیم. خودمان را آماده کرده ایم؛ با مهمات از قبل تعیین شده و حجم مناسب از مهمات برای این عملیات”.

توقف کامل غنی سازی اورانیوم در ایران یکی از خواسته های اسرائیل است. اسرائیل خواهان توقف مذاکرات هسته ای با ایران و خودداری از احیای برجام و همزمان افزایش حداکثری فشارها و تحریم ها بر تهران است.

اسرائیل تنها دارنده بمب اتمی در خاورمیانه است. برنامه هسته ای اسرائیل تحت هیچ نظارت یا دیده بانی بین المللی نیست. مقامات بین المللی و اسرائیلی نیز جزئیاتی از برنامه هسته ای اسرائیل مطرح نمی کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن