شخصیت ها و گروه ها

تقویت ایمان راهکار مقابله با مشکلات

آوای سنت: استاد اهل سنت ترکمن و فعال امور مکاتب ، قبر را محلی برای نمایش زیبایی و زشتی اعمال توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، جمال الدین آخوند علاقی در تبیین معیارهای آرامش روح و روان از دیدگاه قرآن کریم گفت: رخدادهای تلخ و حوادث پیش بینی نشده بیشترین تاثیر را روی روح و روان آدمی برجای می گذارند و پزشکان از آن به عنوانن استرس و فشار عصبی یاد می کنند.

انبیاء الهی به پیروان شان برای عبور از مشکلات عمل به نسخ ایمانی را سفارش کرده اند، زیرا سختی روزگار در همه ادوار تاریخ حیات بشر وجود داشته است. به تجربه ثابت شده که انسان تا زمانی که به چیزی اعتقاد و ایمان نداشته باشد آن را تکیه گاه قرار نمی دهد.

در اسلام نسخه ای که قرآن کریم برای فراغت و آرامش سفارش می کند تقویت ایمان و عمل به فرامین الهی است. بدترین انسان ها در سخت ترین شرایط به خدای خود پناه آورده و درهای رحمت را به روی خود باز دیده اند.

آخوند علاقی با تاکید بر این نکته که افراد بی ایمان به تعبیر کلام الهی هیچ گاه روی آرامش واقعی را نخواهند دید، افزود: گناه به اندازه سنگینی اش باعث عذاب وجدان می شوند و قرآن کریم فرصت توبه و بازگشت به مسیر ایمان را مطمئن ترین راه طلب بخشش و مغفرت معرفی می کند. خدای متعال هر لحظه منتظر است تا بنده گناهکاری را به خاطر ابراز ندامتش مورد عفو و بخشش خود قرار دهد.

توبه یک نعمت بزرگ برای امت مسلمان است که باید قدر آن را بدانیم. مومنین همواره بوسیله ذکر عظمت باریتعالی را اذعان داشته و به آرامش ایمانی می رسند. برخی مردم ثروت اندوزی را مایه آرامش جسم و روح می دانند. آرامشی که از سبب دنیوی به دست می آید روز از بین خواهد رفت.

این استاد اهل سنت و فعال امور مکاتب، معامله ایمانی با باریتعالی را موجب باز شدن دروازه های جنت به روی ایمانداران بنا به وعده قرآن کریم دانسته و با اشاره به عاقبت بی تفاوتی نسبت به احوال روز قیامت اظهار داشت: دل بستن به آرامش های کاذب راهی به سوی تاریکی و ظلمات برای غافلان است. دنیا از نجات انسان در شرف مرگ عاجز است. پست و مقام امتیاز به حساب نمی آید و آخرین کاری که از زندگان برای متوفی باقی می ماند گذاشتن او در قبر تاریک می باشد. جایی که زیبایی و زشتی اعمال سرنوشت آخرت انسان را تعیین می کند.

آخوند علاقی در این رابطه ادامه داد: منظور از خشم و غضب باریتعالی این نیست زندگی را در ترس و هراس سپری کنیم. رابطه خدای الرحم الراحمین با انسان از نوع دوستانه است، لیکن همیشه شماری انسان ها خود را برتر از دیگران دانسته و زندگی سراسر اشتباه را در پیش می گیرند. سرنوشت این گروه درس عبرتی برای امروز و نسل های آینده است. برترین ذکر خواندن نماز می باشد. در انجام هر کاری توکل پیشه کرده و از ذات مقدسش یاری بطلبیم.

برای توفیق امت زبان را به دعا مشغول بداریم. اهل تقوا همواره راضی به رضای الله بوده و گلایه نمی کردند. اهل علم و افراد متقی میانه ای با اضطراب و استرس ندارند، چرا که از تن دادن به خلاف خودداری می کنند. اولیاء الله در هر نماز آخر شب از درگاه ملکوتی بابت آنچه که در طول روز ناخواسته می بینند و می شنوند طلب استغفار کرده و به آرامش مطمئن دست پیدا می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن