اخبارخارجی

فقط می خواهم حجابم را حفظ کنم!

آوای سنت : مریم پوژتو فرانسوی: تنها چیزی که می خواهم این است که بتوانم حجابم را داشته باشم.

پوژتو: من در معرض یک کمپین نفرت انگیز قرار گرفتم که شامل توهین در رسانه های اجتماعی، تهدید به مرگ و ترس دائمی از حمله در خیابان است.

به گزارش سرویس ترحمه آوای سنت ،نمایندگان، وزرا و فعالان فرانسوی بارها به مریم پوژتو، رهبر اتحادیه ملی دانشجویان فرانسه، تنها به دلیل داشتن حجاب حمله کردند و این موضوعات سبب شد که او را روزهای سختی را سپری کند.

دیوید پروتین، یکی از نویسندگان فرانسوی مصاحبه ای با مریم پوژتو انجام داد،او دراین مصاحبه درباره برخی از اتفاقاتی که از طرف راستگرایان افراطی و برخی از جمهوری خواهان برای این بانوی باحجاب که به قول دیوید پروتین لبخند از صورت او جدا نمی شود رخ داده است،افشاگری کرد.

این نویسنده فرانسوی می افزاید حتی در زمان حملات اخیر که او را هدف قرار داده است، این بانوی جوان که نوه یکی از قهرمانان مقاومت فرانسه است، آرامش خود را حفظ می کند.

در سال ۲۰۲۰ از این دانشجو که مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی است ،خواسته شد تا در مناظره ای در مجلس ملی فرانسه درباره تأثیرات همه گیری کووید-۱۹ بر دانشجویان شرکت کند.

اگر چه این موضوع جدی بود و برنامه ریزی های لازم شده بود،اما قانونگذاران جمهوری خواه و آن کریستین لانگ، نماینده “جمهوری پیشرو” به سبب دعوت از او از کمیته کناره گیری کردند.

پس از انتشار ویدئوی انصراف در شبکه های اجتماعی، کمپین جدیدی در فضای مجازی آغاز شد،کمپین نفرت پراکنی که شامل توهین در شبکه های اجتماعی، تهدید به مرگ و ترس دائمی از تعرض در خیابان بود.

مریم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر روزانه چقدر ترس دارد، گفت: اقوام و به خصوص پدرم خیلی نگران هستند،همچنین می ترسم که افراط گرایان از برادران و خواهرانم انتقام بگیرند.

از زمانی که تهدید شدم، از ساعت ۱۰ شب به بعد، دیگر به تنهایی به خانه نیامده ام،همه اینها در انجام وظایفم نیز تأثیر داشت،من هرگز به تنهایی در مناطق خاصی که جناح راست افراطی آنقدر قوی است مانند استراسبورگ حاضر نشده ام.

در مورد اینکه برخی از مردم می گویند کسانی که حجاب دارند نمی توانند در خط مقدم مدافعان حقوق زنان باشند، پوژتو معتقد است که آنها اشتباه می کنند.

او می افزاید که مشکل کلیشه ای است که در ذهن ها تثبیت شده  است،او گفت: من مدافع حقوق بانوان هستم، بنابراین از حقوق همه زنان حمایت می کنم که در این شعار خلاصه می شود: “جسم من، انتخاب من”.

او خواسته‌اش را این‌طور خلاصه کرد: فقط می‌خواهم اجازه داشته باشم که حجاب داشته باشم.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن