اخبارداخلی

فوتبال روستایی در سنندج پا گرفت

آوای سنت : نخستین مدرسه فوتبال روستایی در روستای سراب قامیش سنندج راه‌اندازی شد.

نخستین مدرسه فوتبال روستایی با حضور تعدادی از پیشکسوتان ورزش و جمع کثیری از مردم در روستای سراب قامیش این شهرستان راه‌اندازی شد.

کاوه اسدی، مدیرعامل باشگاه ورزشی فوتبال کردستان در مراسم افتتاح این مدرسه فوتبال گفت: توزیع عادلانه امکانات در راستای دسترسی آسان کودکان و نوجوانان روستایی به امکانات ورزشی یکی از اهداف باشگاه برای ایجاد مدرسه فوتبال روستایی بوده است.

وی گفت: معتقدیم انگیزه و وضعیت روحی روانی بچه های روستا برای پیشرفت در ورزش بهتر است اما چون برای اکثر بچه های ساکن روستاها امکان تردد روزانه به شهر وجود نداشت به همین علت در سنین خاص از ورزش کناره‌گیری می‌کردند، که به همین دلیل مدرسه فوتبال روستایی را با استفاده از ظرفیت ۲۳ مربی فعال کردیم.

مدیرعامل باشگاه ورزشی فوتبال کردستان تصریح کرد: روستای سراب قامیش به عنوان روستای پایلوت این امکان را دارد که ۲۳ روستای اطراف خود را پوشش دهد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان نیز در این جلسه از توجه دولت سیزدهم به توسعه ورزش در روستاها خبر داد و اظهار کرد: توسعه ورزش روستایی در دستور کار قرار داشته و با نگاه برابر و یکسان ورزش را در روستاهای استان فعال خواهیم کرد.

سیروان بهرامی گفت: با اقدامات‌ خوبی که در حوزه ورزش استان کردستان انجام شده اکنون زمینه توسعه ورزش فوتبال در کردستان فراهم شده و امروز شاهد راه‌اندازی مدرسه فوتبال روستایی هستیم.

وی تصریح کرد: درصد عظیمی از قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی از اهالی روستا هستند، بنابراین باید مستعدان در روستاها شناسایی و مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان عنوان کرد: توسعه فرهنگی و زیرساختی ورزش و ترویج مردم روستا به سمت ورزش بخشی از برنامه‌های بنده بوده و یقیناً از این رشته حمایت خواهیم کرد./تسنیم

فوتبال روستایی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن