اخبارخارجی

تحقیق جدید درباره پیامدهای قانون مسافرتی ترامپ علیه مسلمانان

آوای سنت : نتایج یک تحقیق درباره پیامدهای قانون ضدمسافرت شهروندان چند کشور عمدتاً مسلمان که از سوی ترامپ در سال ۲۰۱۷ تصویب شد، نشان داد که این قانون بر وضعیت بهداشت و سلامت مسلمانان آمریکا تأثیر منفی داشته است.

به نقل از daijiworld ، برخی محققان، از جمله پوجا آگراوال ثابت کردند که تعداد قابل توجهی از افراد جامعه مسلمان پس ازاجرای این ممنوعیت در سال ۲۰۱۷، از نوبت‌های پزشکی که برای مراقبت از آنها رزرو شده بود صرف نظر کردند.

همچنین به نقل از اوپن اکسس گاورنمنت، یک تحقیق تازه نشان داد پس از آنکه ترامپ قانون ممنوعیت سفر (‌Muslim ban) را در سال ۲۰۱۷ امضا کرد، مراجعه مسلمانان به بخش‌های اورژانس و مطب پزشکان کاهش یافت. این امر، ارتباط بین سیاست‌های مهاجرتی و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی را برجسته می‌کند.

محققی به نام گرگ گونسالوز می‌گوید: اسلام هراسی توسط رئیس جمهور سابق آمریکا، بر سلامت مسلمانان این کشور تأثیر مخرب گذاشته است و سیاست‌های مهاجرتی می‌تواند عواقب غیرمستقیم و غیر منتظره‌ای برای جوامع هدف داشته باشد.

به گفته محققان پس از اجرای این قانون در ۱۰۱ مورد مسلمانان آمریکایی از حضور در بیمارستان جهت انجام مراقبت های اولیه صرف نظر کردند. تمام این ۱۰۱ مورد مربوط به مسلمانان کشورهایی بود که طبق قانون اجازه سفر به آمریکا را نداشتند.

ترامپ فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ حفاظت از ملت در برابر ورودِ به گفته او تروریست‌های خارجی به آمریکا را اندکی پس از مراسم تحلیف خود برای محدود کردن سفر پناهندگان از ایران، عراق، لیبی، سوریه، سودان و یمن صادر کرده بود.

این ممنوعیت توسط دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تأیید شد اما توسط رئیس جمهور فعلی جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ لغو شد.

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن