اخبارخارجی

قطعنامه نمایندگان پارلمان فرانسه برای محکوم کردن تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی

آوای سنت : گروهی از نمایندگان پارلمان فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را امضا کرده‌اند که نژادپرستی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند.

به نقل از رای الیوم، حدود ۴۰ نماینده چپ‌گرای پارلمان فرانسه، که اکثر آن‌ها کمونیست بودند، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را امضا کردند که در آن «رژیم آپارتاید نهادینه شده اسرائیل» علیه فلسطینی‌ها محکوم شده است. این اقدام با واکنش برخی گروه‌ها مواجه شده و آن را در راستای «سامی ستیزی» توصیف کردند.

این نمایندگان در پیش‌نویس قطعنامه خود آورده‌اند: «اسرائیل از زمان تأسیس خود در سال ۱۹۴۸ سیاستی را با هدف ایجاد و حفظ هژمونی جمعیتی یهودیان دنبال کرده است». این در حالی است که پیش‌نویس این قطعنامه از راه حلی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین بر اساس «همزیستی بین دو کشور بر اساس مرزهای ۱۹۶۷» حمایت می‌کند.

امضاکنندگان از دولت فرانسه خواستند کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و از سازمان ملل بخواهد که تحریم تسلیحاتی را علیه رژیم اشغالگر اعمال کند و تحریم‌های هدفمندی را علیه مقامات اسرائیلی که بیشترین نقش را در جنایت نژادپرستانه دارند، وضع کند. آن‌ها همچنین خواستار رفع موانع موجود برای تحریم محصولات اسرائیلی در فرانسه شدند.

متن این پیش‌نویس که توسط «ژان پل لکوک»، نماینده کمونیست پارلمان، ارائه شده است، توسط حدود ۲۰ نماینده از فراکسیون پارلمانی او، از جمله «فابین روسل» نامزد سابق ریاست جمهوری فرانسه و گروهی از نمایندگان چپ رادیکال مثل «آدرین کاتنیس» و «کریستین پیرس – بون» سوسیالیست و همینطور «اورلین تاچی» و «سابرینا صباحی» از حزب سبز امضا شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن