اخبارخارجی

لغو حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در نشست قاهره

آوای سنت : حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اجلاس مصر که قرار است با مشارکت مقامات مصر، فلسطین و اردن در قاهره برگزار شود، منتفی شد.

به نقل از روسیاالیوم، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه مصری اعلام کرد که نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود پنجشنبه، ۱۱ شهریور در اجلاس سران فلسطین، مصر، اردن و این رژیم در شرم‌الشیخ شرکت کند.

این منبع افزود که این تصمیم لغو و قرار شد این اجلاس برای ایجاد یک موقعیت واحد قبل از ورود به دوره مذاکرات با واشنگتن در مورد مذاکرات صلح، به صورت سه جانبه بدون حضور اسرائیل برگزار شود.

این منبع به این روزنامه گفت که این اجلاس بر ایجاد موضع متحد عربی در مورد از سرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین با ایالات متحده، پس از سفر ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) به قاهره، رام الله و تل‌آویو، در دو هفته پیش برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از نتایج مذاکرات برنز، دیدار بنی گانتز (وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود.

این منبع ادامه داد که رهبران مصر، اردن و فلسطین حدود ۳ ماه پیش به دعوت مصر برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای از سرگیری روند مذاکرات صلح توافق کردند.

هدف از برگزاری این نشست ترغیب دولت آمریکا برای عمل به وعده‌هایش درخصوص حفظ راهکار دو کشوری از طریق گام‌های عملی و ممانعت از سیاست شهرک‌سازی در سرتاسر اراضی فلسطین و به ویژه شهر قدس است.

این نشست همچنین در راستای تلاش برای آغاز روندی سیاسی است که منجر به پایان اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین و حق بازگشت پناهجویان شود.

یک منبع آگاه اعلام کرد، این دیدار با هدف هماهنگی مواضع قبل از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ماه آتی میلادی انجام می‌شود.

پیش‌تر، دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر خاطرنشان کرده بود، محمود عباس روز چهارشنبه در سفری رسمی وارد قاهره می‌شود. این نشست چند روز پس از نشست بین نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن