اخبارخارجی

لغو کنسرت یک هنرمند تونسی در اراضی اشغالی

آوای سنت : یک هنرمند تونسی به دلیل متهم شدن به عادی سازی،کنسرت خود در سرزمین های اشغالی را لغو کرد.

آمال المثلوثی،خواننده تونسی،ساعاتی پس ازمتهم شدن به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل،تصمیم به لغو کنسرت درشهرحیفای اشغالی گرفت.

صفحه رسمی مثلوثی درفیس بوک نوشت:با توجه به جنجال های به وجود آمده درباره سفر آمال المثلوثی هنرمند تونسی به سرزمین های فلسطین اشغالی و اختلاف نظرها بین موافقین و مخالفین و برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم،از برگزاری کنسرت درشهر اشغالی حیفا صرف نظر می کنم.

وی افزود:آمال المثلوثی تأیید می کندکه طرفداری او از آرمان فلسطین یک موضوع قطعی و یک واقعیت است که دربیانیه ها،آهنگ ها و مواضع او بیان شده است.

آمال المثلوثی درحال حاضردرتعدادی از شهرهای فلسطین مانند بیت المقدس،بیت لحم و رام الله وهمچنین حیفا درحال گردش است.برخی ازفعالان با توجه به اینکه سفروی به سرزمین های اشغالی نوعی عادی سازی است وهمچنین با مواضع اعلام شده وی درحمایت ازآرمان فلسطین درتضاد است،انتقادات زیادی رامتوجه او کردند.

سال‌ها پیش،آمال المثلوثی پس ازاطلاع از اینکه بودجه یک جشنواره موسیقی توسط سفارت اسرائیل دربرلین تامین می‌شود،تصمیم گرفت از آن جشنواره موسیقی درآلمان انصراف دهد.

درسال‌های اخیر تعدادی ازهنرمندان تونسی پس از اجرای کنسرت‌ درسرزمین‌های اشغالی مورد انتقاد گسترده قرار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها با بیان اینکه کنسرت ها را برای شهروندان تونسی ساکن سرزمین‌های اشغالی برگزار می کنند نه برای اسرائیلی ها،این موضوع را توجیه کردند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن