اخبارداخلی
موضوعات داغ

محکومیت اعمال خشونت در حرم رضوی از طرف علمای اهل سنت

آوای سنت : در پی حمله یک فرد به چند تن از علما در صحن امام رضا (رض) که منجر به جانباختن یکی از آنها شد، برخی از علمای اهل سنت در بیاناتی ،این اقدام شنیع را محکوم کردند.

در این زمینه مولانا نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد هتک حرمت به حرم و زائران حرم رضوی در ماه مبارک رمضان از نگاه هر انسان با وجدان مسلمان یا غیر مسلمان به شدت محکوم است.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه هم در واکنش به این حادثه تاکید کرد:از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با زائران،آن م در ماه مبارک رمضان محکوم است.

وی افزود: از دستگاه قضایی می خواهیم تا با هر کس که به اتحاد،وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را بر هم می زند ،با عدالت اسلامی برخورد نماید.

مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه سرباز هم در این زمینه گفت: از دیگاه اهل سنت این گونه رفتارهای شبیه گروه های تکفیری آن هم در ماه مبارک رمضان ،به شدت محکوم است.

وی تاکید کرد: دشمنان اسلام به دنبال ایجاد اختلاف بین مذاهب و ملت های اسلامی هستند،اما ملت مسلمان ایران هیچ گاه اسیر این توطئه نخواهد شد.

امام جمعه اهل سنت قره‌تپه بندرترکمن هم در واکنش به این حادثه تلخ با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) گفت: مسلمان واقعی کسی است که بقیه انسان ها از دست و زبان او در امان باشند.

حاج آخوند میرابی ادامه داد: متاسفانه در حرم مطهر رضوی اتفاق بدی افتاد. اینها کار مسلمان نمی تواند باشد بلکه اقدام صهیونیستی و امثال آنهاست.

وی بیان کرد: توطئه دشمن در نطفه خفه شود، ما هم به سهم خودمان این تحرکات غیرانسانی را محکوم کرده و از خداوند منان برای بازماندگان شهدا صبر جزیل مسئلت می کنم.

مولوی حسن فاضلی مهر(سرکوهی) امام جمعه مسجد جامع توحید اهل سنت مشهد مهرآباد نیز در این زمینه با صدور پیامی به این حادثه واکنش نشان داد.

ور در این پیام تاکید کرد : ماه مبارک رمضان ماه طاعت وبندگی وکشیده شدن شیاطین به زنجیر است، ولی متاسفانه حادثه تلخ و به دور از انسانیت حمله به روحانیت خدوم و جهادی درحریم اهل بیت مورد که مورداحترام فرق اسلامی(شیعه وسنی است) منجر به شهادت حجه الاسلام اصلانی و زخمی شدن دو طلبه دیگر گردید از ننگین ترین اعمالی می باشد که شیاطین کوردل و عوامل مزدورشان دست به چنین جنایتی زدند که قطعا جرمی نابخشودنی است.

اینجانب این حرکت غیر انسانی و ننگین را محکوم و تنفرو انزجار خویش را نسبت به این حادثه دلخراش اعلام نموده وخواستار اشد مجازات برای عاملان این حادثه وحدت شکن را دارد.

و از ملت فهیم مشهد خواستارم ضمن حفظ آرامش و اخوت نگذارند دشمن از این فرصت بدست آمده زنجیره ی اتحاد را بگسلانند.

مولوی عبدالباری صالحی مدیرحوزه علمیه مظهر التوحید تایباد هم با انتشار پیامی تاکید کرد : جهان کفر و الحاد همواره کوشیده اند تا شکست های پیاپی خود در مجامع بین المللی و در مقابله با کشور عزیزمان ایران اسلامی را به نحوی جبران نمایند و برای رسیدن به این هدف عوامل خود فروخته و منزوی را اجیر کرده و در صدد ایجاد اختلاف بین مذاهب اسلامی برآمده اند.

به همین دلیل چند روز پیش در استان گلستان دو روحانی اهل سنت و امروز با هتک حرمت به مرقد مطهر اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم چند روحانی اهل تشیع را به شهادت رسانیده اند تا به این طریق باعث بوجود آوردن آتش فتنه مذهبی در جامعه ایران گردند و اعلام نمایند که سنی و شیعه بدنبال کشتن یکدیگر هستند و از طرف دیگر محبت اهل سنت به اهل بیت پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم را زیر سئوال برده و آتش تفرقه راشعله ور نمایند.

لذا ما جامعه مدرسین و طلاب حوزه علمیه مظهر التوحید تایباد به کوتاه نظران و خود فروخته گان اعلام می کنیم که محبت به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در جسم و روح و جان اهل سنت جا داشته و جزء لاینفک وجودشان می باشد و هرگونه هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیت گرامیش را تحمل نخواهیم کرد و هرگونه اقدام تروریستی آنهم در ماه مبارک رمضان و در مرقد مطهر اهل بیت پیامبر را محکوم کرده و از مسئولین محترم و دست اندرکاران اطلاعاتی و امنیتی تقاضا داریم تا عاملان این جنایت ها را به سزای اعمالشان برسانند و نگذارند دشمنان به اهداف پلیدشان که ایجاد اختلاف مذهبی در کشورمان است برسند.

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان نیز در واکنش به این حادثه، در مصاحبه با قدس آنلاین، تکرار این حوداث را در اماکن مقدس از طرف عناصر تکفیری مجکوم کرد.

وی افزود:وحدت اسلامی بین مذاهب اسلامی ،سبب ضعف دشمن شده و با این حرکاتِ به دور از انسانیت،قصد گسستن همبستگی را دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن