اخبارداخلی

مطالبات عشایر کردستان باید توسط مسوولان پیگیری شود

آوای سنت : نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وفاداری عشایر کردستان به انقلاب اسلامی ایران بسیار است، گفت: مطالبات عشایر کردستان باید توسط مسوولان پیگیری شود.

 ماموستا فایق رستمی  در اولین همایش تجلیل از شبانان، دامداران و عشایر کردستان اظهار کرد: عشایر از لحاظ دینی و اسلامی در روستاها و در کنار مساجد حجره‌ها را برای طلاب و علما ایجاد کردند و ما مدیون این قشر هستیم.

وی با بیان اینکه شبانان نگین کشور هستند، افزود: پیامبر اکرم خطاب به امام علی (ع) در راستای خدمتگذاری فرموده‌اند آگاه باش خدمت شما برای مسلمین افضل‌تر از کرامت شما به آنها است.

ماموستا رستمی بیان کرد: ۲۰۰ آیه از قرآن کریم به خدمات مردم، وظایف اجتماعی و کسب و کارها اشاره دارد و این مهم اهمیت مسئولیت اجتماعی را می‌رساند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: دین اسلام دین تلاش، کار و فداکاری است و اجرای عدالت از محبوب‌ترین مؤلفه‌های دین است که باید به آن توجه شود.

وی به وفاداری مردم کردستان نسبت به نظام پرداخت و گفت: در زمان تعیین مرزهای ایران و عراق عده‌ای از معتمدین کردستان را دعوت کردند که یکی از معتمدان عشایر گفت یک وجب از خاک ما به خاک عراق اضافه شده و باید آن یک وجب را بازگردانید تا به مرزبندی رضایت دهیم و این بیانگر وفاداری مردم ما به نظام اسلامی است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: وفاداری عشایر کردستان به انقلاب اسلامی ایران بسیار است و بدون دسترنج آنها نیز نمی‌توان زندگی کرد بنابراین باید خواسته‌های عشایر از جمله آسفالت راههای روستایی به نتیجه برسد.

ماموستا رستمی اضافه کرد: کردستان از نخبگان، معادن، صنایع دستی، اماکن گردشگری و منابع عرفان و معنویت غنی است و نیاز است که از این ظرفیت‌های استان بهترین استفاده شود.

وی افزود: اگر پنج درصد درآمد معادن طلا و نقره سقز و قروه صرف مردم کردستان شود بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عشایر ولی نعمت ما هستند و باید مورد توجه و حمایت قرار گیرند و خدمات به سمت روستا و عشایر کشیده شود.

ماموستا رستمی با بیان اینکه به اندازه‌ای که امنیت کشور مهم است معیشت مردم نیز مهم است، گفت: اگر عشایر و روستاییان مورد حمایت‌های مسئولان قرار گیرند و امکانات مورد نیاز آنها برای زندگی در روستاها تأمین شود مهاجرت از روستا به شهرها را نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم کشور مصرف کننده باشیم باید با استفاده از ظرفیت‌ها و با زحمت و تلاش به قله‌های اقتصادی برسیم و به کشوری تولید کننده تبدیل شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن