اخبارخارجی

میلیون ها دلار خسارت به فرودگاه کابل

آوای سنت :حمدان، رئیس فرودگاه بین المللی حامد کرزی، در مورد خسارت ها در هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی گفت: “فقط خسارت به وجود آمده در ترمینال فرودگاه ۱ میلیون دلار ارزش دارد. اگر همه خسارت ها ارزیابی شوند، میلیون ها دلار خواهد بود.”

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت مولوی عبدالهادی حمدان، رئیس فرودگاه بین المللی حامد کرزی در کابل، پایتخت افغانستان، ارزیابی هایی را در مورد این فرودگاه با خبرگزارى AAانجام داد و گفت که نیروهای آمریکایی هنگام تخلیه خسارت های زیادی به فرودگاه کابل وارد کردند.

حمدان با بیان اینکه در قسمت فنی فرودگاه و داخل ترمینال خسارت زیادی وارد شده است، گفت:”حتى تلویزیون هاى موجود در سالن فرودگاه، میزها و کامپیوترها شکسته شدند. هم در قسمت پرواز هاى داخلى و هم قسمت پرواز هاى خارجى هیچ چیز دست نخورده اى باقی نمانده است”

حمدان همچنین بیان کرد: “مشکلات فنی در ترمینال داخلی فرودگاه برطرف شده و پروازهای داخلی به روال عادی ادامه دارد.”

حمدان با بیان اینکه ایالات متحده میلیون ها دلار به فرودگاه کابل در هنگام تخلیه خسارت وارد کرده، گفت: “خسارت فقط در ترمینال فرودگاه ۱ میلیون دلار است. علاوه بر خسارت هاى وارد شده به برخی هواپیماها و خودروهای موجود در فرودگاه، رادار ها هم آسیب دیده است. اگر ارزیابی خسارت همه این موارد انجام شود ، میلیون ها دلار خواهد بود.”

حمدان تاکید کرد که هواپیماهاى کشورهاى مختلفى از جمله قطر، امارات متحده عربى، پاکستان و بحرین وارد فرودگاه کابل شده اند و کمک های بشر دوستانه را برای مردم افغانستان آورده اند.

*اصل خبر را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن