اخبارداخلی

نبود سرویس مدارس استثنایی خراسان‌شمالی؛ شهرداری‌ها کمک کنند

آوای سنت : رییس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برای رفت و آمد به مدرسه با مشکل تامین هزینه های سرویس روبه رو هستند که امید می رود این دغدغه با کمک شهرداری ها برطرف شود.

حسین نعمتی  اظهار کرد: تامین سرویس مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در استان ماهانه ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ۲ میلیارد ریال از این مبلغ به وسیله خانواده ها و مابقی باید به وسیله دولت تامین شود.

وی افزود: بخش زیادی از خانواده های دانش آموزان با نیازهای ویژه استان از قشر ضعیف و ناتوان مالی هستند که توان تامین هزینه های مربوط به سرویس مدارس را ندارند از این رو انتظار می رود دولت در تامین این هزینه ها کمک کند.

نعمتی گفت: دولت، شهرداری ها را مکلف به مشارکت در تامین هزینه های سرویس مدارس استثنایی کرده است اما تاکنون هیچ یک از شهرداری ها در این باره اقدام نکرده اند.

وی با بیان اینکه در استان یکهزار و ۷۰۰ نفر دانش آموز با نیازهای ویژه در ۲۲۲ مدرسه مشغول به تحصیل هستند افزود: همه دانش آموزان با نیازهای ویژه با سرویس به مدرسه می روند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: سال تحصیلی جاری، حدود ۶۰ نفر به دانش آموزان با نیازهای ویژه استان افزوده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیشتر استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش استان؛ شهرداری ها را مکلف کرد تا به تکلیف خود در تامین سرویس مدارس استثنایی عمل کنند.

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۲۰ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

۴۸ درصد دانش آموزان خراسان شمالی را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن