اخبارداخلی

هزار دانشجوی پزشکی کردستان کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند

آوای سنت : رئیس اداره رفاه و خدمات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حدود هزار دانشجوی این دانشگاه ۲۸ میلیارد ریال تسهیلات کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند.

کژال میرزایی در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج با بیان اینکه در نیمسال تحصیلی اول سال جاری همچنین به ۴۷۱ نفر از دانشجویان وام ضروری پرداخت شد، افزود: درخواست اعتبار برای دانشجویانی که در مرحله اول وام ضروری دریافت نکرده اند، انجام شده است و به محض تامین اعتبار به واجدان شرایط پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعطای تسهیلات ازدواج دانشجویی، افزود: در نیمسال اول سال ۱۴۰۲ تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی ازدواج به ۲۸ نفر از دانشجویان تعلق گرفت که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر شده است.

رئیس اداره رفاه و خدمات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: متاهلینی که از ثبت نام جامانده اند می‌توانند جهت درخواست وام به اداره رفاه مراجعه کنند.

میرزایی با بیان اینکه در این نیمسال ۱۹ نفر از دانشجویان متاهل مشمول دریافت وام ودیعه مسکن ۶۰۰ میلیون ریالی شدند که اسفندماه سال جاری به حساب آنها واریز می شود، ادامه داد: به ۱۶ تن از دانشجویان هم وام سفر به عتبات عالیات پرداخت شده است.

رئیس اداره رفاه و خدمات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینگه وام ضروری به میزان ۲ برابر به دانشجویان واجد شرایط استعداد درخشان پرداخت شده است، گفت: پرداخت وام تولد فرزند و وام ویژه دستیاری نیز در دست اقدام است که بزودی نهایی می شود.

سه هزار و ۲۸۰ دانشجو در ۴۳ رشته و هشت مقطع تحصیلی در پنج دانشکده دندانپزشکی، پزشکی، پرستاری و مامایی، بهداشت و پیراپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر ۷۴ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در رشته‌ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که ۲ درصد دانشجویان این دانشگاه را شامل می‌شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن