اخبارخارجی

واکنش ضد صهیونیستی هنرمندان فلسطینی در جشنواره پاریس

آوای سنت : دو هنرمند فلسطینی در واکنش به حضور یک گروه صهیونیستی در جشنواره‌ای در پاریس، از شرکت در آن انصراف دادند.

به نقل از القدس العربی، دو هنرمند فلسطینی در اعتراض به حضور یک گروه صهیونیست و در پاسخ به دعوت جنبش فلسطینی ویژه تحریم دانشگاهی و فرهنگی رژیم صهیونیستی «PACBI» اعلام کردند که از جشنواره «Arabofolies» که از سوی مؤسسه جهان عرب در پاریس برگزار می‎‌شود، انصراف داده‌اند.

جنبش فلسطینی ویژه تحریم رژیم صهیونیستی هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از هنرمندان و دانشگاهیان عرب و فلسطینی‌ها خواسته بود با اعمال فشار بر برگزارکنندگان این جشنواره، حضور گروه اسرائیلی در آن را لغو کنند و در صورت عدم موافقت با این امر، جشنواره مذکور را تحریم کنند.

«علاء ابودیاب» استندآپ کمدین فلسطینی در صفحه فیسبوک خود نوشت: بنا به آنچه در بیانیه جنبش تحریم آمده بود از ارائه نمایشی که قرار بود در هجدهم دسامبر در پاریس داشته باشم عذرخواهی می‌کنم.

«سهاد الخطیب» دیگر هنرمند عرب نیز با انتشار یک ویدئو اعلام کرد که از حضور در این جشنواره انصراف داده و از دیگران نیز خواست همین کار را انجام دهند.

در سال‌های اخیر اقدامات مختلف سیاسی، ورزشی، فرهنگی و غیره در رد مشروعیت رژیم صهیونیستی بیشتر شده است.

چندی پیش، یک هیئت پارلمانی الجزائر با شرکت در نشستی در اروپا، از نشستن پشت سر هیئت صهیونیستی سر باز زده و برگزارکنندگان مراسم مجبور به تغییر محل صندلی‌ها شدند.

همچنین، «فتحی نورین» جودوکار الجزایری در مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ حاضر به مسابقه مقابل نماینده رژیم صهیونیستی نشد و بهای آن را پرداخت کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن