اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

مولانا میر بلوچزهی:در موضوع فلسطین نباید خون شهدا پایمال شود

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت میرجاوه گرفتن انتقام شهدای مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالقهار میربلوچزهی یکی از مباحث امروز دنیای اسلام را وضعیت کنونی قدس شریف در بیش از گذشت نیم قرن از ظلم و ستم اسرائیل بر مردم مظلوم فلسطین دانست و گفت: مسلمانان آزاد اندیش هرگز نسبت به فلسطین بی تفاوت نبوده و نخواهند بود. از آن زمان تا به این عصر تعداد زیادی از مردم فلسطین در راه دفاع از میهن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و طبق وعده باریتعالی دیدار با شهدا در بهشت ممکن خواهد شد.

خدای متعال ازشهر قدس و مسجد الاقصی را بعنوان عبادت انبیا علیه السلام مقدس یاد کرده و برکت در آن قرار داده است.از این رو ثواب عبادت در این مسجد از سایر مساجد بیشتر می باشد. مسجدلاقصی در ابتدا توسط حضرت ابراهیم علیه السلام بنیانگذاری شد و حضرت سلیمان علیه السلام آنرا به درجه کمال رسانید. یهود در زمان حضرت موسی علیه السلام به برکت اطاعت از تورات سالیان زیادی حکومت در آن سرزمین را به دست گرفتند، اما در زمان حضرت دانیال علیه السلام نافرمانی شان به اوج رسید به نجوی که از دین، آئین و تورات فاصله گرفته و دنیا پرستی را نصب العین قرار دادند.

مولانا میربلوچزهی به نقل از قرآن کریم، ذلت و خواری را نتیجه دور شدن از اوامر باریتعالی خواند و افزود: حاصل نافرمانی قوم یهود این بود که خدای متعال بخت انصر پادشاه کافر بابل را بر آنان مسلط نمود که ثمره آن قتل و غارت مردان و اسارت زنان شان بود. آنها حدود دو هزار سال از تسلط بر قدس شریف محروم ماندند تا روزی که این شهر در زمان حضرت عمر رضی الله عنه به سال پانزدهم هجری بدون جنگ و خونریزی به مجموعه قلمرو اسلامی در آمد. در دوران جنگ های صلیبی یهود و نصارا مجددا قدس را اشغال کرده و ضمن توهین به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام مدت صد و بیست سال عبادت مسلمانان را در آن سرزمین ممنوع کردند.

در این زمان مسلمانان توسط سلطان صلاح الدین ایوبی متحد شده و علاوه بر گرفتن انتقام جسارت به پیامبر امت را از فرمانروای یهودی قدس شریف، وی را راهی سرای جهنم نمود.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع علی ابن ابی طالب میرجاوه تسلط اسرائیل بر قدس شریف در زمان کنونی را نصفه و نیمه دانست و اظهار داشت: صهیونیست غاصب چندان برای ظلم و ستم بر فلسطین و مردم آن خوشحال نباشند، زیرا بنا به وعده خدای متعال قدس شریف آزادی کامل خود را باز خواهد یافت. آنها جنگی را آغاز کردند که آسیب هایش دیر یا زود به خودشان برمی گردد. یهود و نصارا می پندارند که فلسطین تنها خواهد ماند و به این مسئله فکر نمی کنند که خدای متعال یگانه حامی و پشتیبان قبله گاه اول مسلمین می باشد. همچنین پیامبر گرامی اسلام نیز به صحابه خود چنین وعده ای را بشارت داده است. برخی ها امروز از ایمان دار بودن تنها ادعای آن را دارند. این قبیل افراد جزو دسته غالب بر قوم یهود نخواهند بود. در این کارزار مرز بین مخلصان به دین و به ظاهر خادمان اسلام مشخص شده است. از شهید شدن مسلمانان فلسطین ترس و ناامیدی به خود راه ندهیم، چرا که آنها به خواست خدای خود به این درجه و افتخار رسیده اند. ما بر وعده خدای متعال و رسول بر حق یقین و ایمان داریم و مطمئن هستیم که سرانجام روزی خواهد رسید تا بتوانیم اسرائیل غاصب را از سرزمین فلسطین بیرون کنیم.

مولانا میربلوچزهی تاکید کرد: هم پیمانان اسرائیل و از جمله آمریکا و استکبار دلخوش به حمایت هایشان از حکومت غاصب صهیونیستی نباشند. آنها خود جزو انسان های پست و ملعون روی زمین هستند و نخواهند توانست تا ابد به هم کیشان خود یاری برسانند. پیام اسلام بر سردمداران یهود و نصارا این است که گروه های مقاومت و دفاع فلسطین با اتکا به ایمان و نصرت الهی دست از آرمان خود برنخواهند داشت. آن مردم با دست های خالی مبارزه کرده و شهادت را به جان می خرند تا قدس شریف از آماج حملات دشمن در امان بماند. مهمترین سلاح سایر مسلمانان در دفاع مردم فلسطین دعا به درگاه خداوند است. دعا را کوچک و بی اثر نشماریم. دعا به ویژه در هنگام شب مانند تیری است که به خطا نخواهد رفت. خدای متعال از دعای مظلوم استقبال می کند. در کنار دعا با هر وسیله ای که امکان پذیر باشد به یاری ملت فلسطین بشتابیم. یهود اهل مذاکره و صلح نیست و مشکل قدس و مسجدلاقصی را نمی توان با گفتگو و مذاکره حل کرد، پس باید مبارزه ادامه دهیم و انتقام شهدا و از آن جمله کودکان خردسال را از یهود جنایتکار و حامیانش بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن