اخبارخارجی

ورزشکار مصری: از فلسطین هم مانند اوکراین یاد کنید

آوای سنت : یک جوان شجاع مصری خواستار این شد که از فلسطین هم مانند اوکراین یاد شود.

اقدامات غرب علیه روسیه پس از حمله به اوکراین، بسیاری از مردم جهان را بر آن داشت تا موضع گیری های غرب در قبال اوکراین را با موضع گیری  آنها در قبال فلسطین و جنایات رخ داده در این سرزمین مقایسه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این نوع اقدامات ، همچنین بسیاری را بر آن داشت تا موضع گیری های  غرب را ریاکارانه و ادعای حقوق بشر آنها را دروغین توصیف کنند، زیرا به ورزش اجازه می دهد با سیاستی که به نفع آنهاست آمیخته شود اما در مورد فلسطین این موضوع ممنوع است.

به همین سبب، ورزشکاران عرب، جسورتر، قوی تر و با اعتماد به نفس تر شده اند و این ورزشکاران خواستار برخورد متقابل با رژیم صهیونیستی هستند.

آخرین صدایی که در این زمینه به گوش آمد،  از سوی علی فرج قهرمان اسکواش مصری بود که پس از قهرمانی در لندن گفت باید از فلسطین هم مانند اوکراین که به دلیل حمله روس ها بر سر زبان ها افتاد، یاد شود.

علی فرج در کلیپی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، گفت: مردم فلسطین ۷۴ سال است که از مشکلات ناشی از اشغالگری اسرائیل رنج می برند.

او افزود: هر چند صحبت کردن درباره این موضوع برای آنها مشکل ایجاد می کند. اما این واقعیتی است که وجود دارد و همه می دانند که گاهی می شود ورزش را با سیاست در هم آمیخت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه با مردم اوکراین به دلیل تهاجم روسیه همدردی می کنند، اما باید به فلسطین و رنج های دهها ساله مردم این سرزمین نیز اشاره کرد.

با توجه به تحریم های ورزشی بین المللی علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین، هفته گذشته، فتحی نورین، جودوکار الجزایری،خواستار تعلیق حکم خود به دلیل امتناع از رویارویی با یک ورزشکار اسرائیلی در المپیک اخیر شد.

نهادهای بین المللی ورزشی به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه ورزشکاران روس اعمال کردند که برخی آن را دخالت سیاست در ورزش می دانند.

این در حالی است که همین نهادهای ورزشی، بازیکنان عرب و مسلمان را که از رویارویی با بازیکنان اسرائیلی در چندین تورنمنت خودداری می کردند، تنبیه کردند که نتیجه آن باعث محرومیت آنها از مسابقات شد. این نهادهای ورزشی حتی برخی از بازیکنان را برای همیشه از  حضور در رقابت های ورزشی محروم و آینده ورزشی او را نابود کردند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن