اخبارخارجی

پایگاه تحلیلی آمریکایی: جاسوسی از مسلمانان، خوب و از مسیحیان بد است

آوای سنت : یک پایگاه تحلیلی آمریکایی رفتار پلیس و رسانه‌ها در قبال مسلمانان و مسیحیان این کشور را همراه با معیارهای دوگانه خواند و از آن انتقاد کرد.

وب‌سایت آمریکایی کانترپانچ (Counterpunch) مقاله‌ای منتشر کرد که در آن به شدت از استانداردهای دوگانه برخورد مجریان قانون و رسانه‌ها با گروه‌های مذهبی مختلف در آمریکا انتقاد کرد.

بر اساس این مقاله، در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای جاسوسی از مسلمانان را پسندیده و قابل قبول می‌دانند اما در صورتی که بر مسیحیان تأثیر بگذارد آن را رفتار بد و غیرقابل قبول می‌دانند.

در این مقاله آمده است که اف‌بی‌آی سندی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد شعبه آن در ریچموند ویرجینیا، تحقیقاتی را درباره حامیان «سنت‌گرایان رادیکال» و روابط احتمالی آنها با «جنبش ملی‌گرای سفید راست افراطی» آغاز کرده است.

اف بی آی رد این سند را به این دلیل نسبت داد که مطابق با استانداردهای سختگیرانه ما نیست. آری پل، روزنامه نگار آمریکایی در مقاله خود در این سایت، نمونه‌هایی از مقامات و رسانه‌ها به ویژه آنهایی که گرایش‌های راستگرای محافظه‌کارانه دارند و با گروه‌های سنتی رادیکال کاتولیک ارتباط دارند، ذکر کرد.

در حالی که مجله نشنال ریویو سند FBI را تهمت توصیف کرد، فاکس نیوز آن را به عنوان مدرکی دال بر آزار و شکنجه محافظه‌کاران توسط دولت فدرال تلقی کرد و تاکر کارلسون مجری آن شبکه، آن را آغازی برای حمله به مسیحیان به طور کلی دانست.

هیو هویت، مجری مشهور رادیویی، حامیان گروه کاتولیک سنتی را افرادی خوب، سخاوتمند و وفادار توصیف می‌کند که وظایف خود را جدی می‌گیرند. او افزود که به نظر می‌رسد FBI قصد دارد افراد بی‌ضرر محافظه‌کار را تحت نظر قرار دهد.

هیویت از کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی خواست تا با آنچه که او «افراط‌گرایان ایدئولوژیک و طرفداران سیاسی» می‌خواند که در داخل این دفتر فعالیت می‌کنند و اتهامات علیه کاتولیک‌های سنتی را رهبری می‌کنند، به شدت برخورد کند.

آری پل در مقاله خود افزود: مشکل این است که بسیاری از رسانه‌های دست راستی منتقد این حکم، همان کسانی هستند که نظارت گسترده مجریان قانون بر جوامع مسلمان را تأیید کردند. مجله نشنال ریویو در مطلبی نوشت: نظارت بر جوامع مسلمان برای شکست تروریسم ضروری است. این مجله همچنین قطع روابط اف بی آی با شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) را تحسین کرد.

نویسنده همچنین به ستایش هیئت تحریریه نیویورک پست از مایکل بلومبرگ، شهردار سابق شهر نیویورک که نظارت پلیس بر فعالیت‌های مسلمانان را مایه افتخار دانسته بود، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد که آسوشیتدپرس جایزه پولیتزر را برای مجموعه مستند عملیات جاسوسی پلیس نیویورک دریافت کرد که هیئت تحریریه نیویورک تایمز آن را برنامه غیرقابل دفاع جاسوسی از مسلمانان قانونمند توصیف کرد.

این نویسنده خاطرنشان کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که سند FBI مربوط به کاتولیک‌های سنتی افراطی منجر به جاسوسی گسترده از آنها شود، آنگونه که در دوران شهردار نیویورک برای مسلمانان اتفاق افتاد. این مقاله نتیجه‌گیری می‌کند که معیارهای دوگانه رسانه‌های دست راستی، دین مسیحیت را عنصری مقدس و اسلام را عنصری مشکوک معرفی می‌کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن