اخبارخارجی

پرونده سازی لابی صهیونیستی برای دانشجویان حامی فلسطین

آوای سنت : فعالان فلسطینی، دانشجویان و حامیان آرمان فلسطین در آمریکا با کمپین های شدیدی به رهبری لابی صهیونیستی مواجه شده اند که اخیراً شدت آن به وضوح افزایش یافته است.از جمله این فعالان، دانشجوی فلسطینی-آمریکایی ناردین کیسوانی است که در تصویب دو قطعنامه در حمایت از جنبش BDS در کالج حقوق دانشگاه سیتی نیویورک شرکت کرد.

به گزارش سرزویس ترجمه آوای سنت ، کیسوانی در طی مصاحبه ای با الجزیره، گفت:  ماه مه گذشته که برای سخنرانی مراسم فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق دانشگاه انتخاب شده بود، اتهامات شورای شهر نیویورک مبنی بر یهودی ستیزی را محکوم کرد.

این فعال سیاسی گفت: از زمانی که به دانشکده حقوق پیوستم مورد آزار و اذیت، تهدید به مرگ و تهدید به ترورهای زیادی از سوی صهیونیست ها قرار گرفتم، تا فعالیت هایم در حمایت از حقوق فلسطینیان را خاموش کنند.

کیسوانی توضیح می دهد که کارزارهای ترورشخصیت او زمانی به اوج خود رسید که اینا ورنیکوف، عضو شورای نیویورک، یهودی اوکراینی الاصل، و همکارش اریک دنوویتز تصمیم گرفتند از او تحقیق کنند و او را به دلیل نقش اصلی و مؤثرش در تصویب دو قطعنامه در حمایت از جنبش BDS در دانشگاه خود به یهودستیزی متهم کنند.

ورنیکوف و دینوویتز با حمایت سازمان‌های لابی صهیونیستی در ایالات متحده ،کمک کردند تا شورای شهر نیویورک کمک مالی ۵۰۰۰۰ دلاری ارائه شده به دانشکده حقوق دانشگاه نیویورک را به دلیل انتخاب کیسوانی به عنوان سخنگوی دانشجویان در مراسم فارغ التحصیلی پس بگیرند.

علیرغم اتهاماتی که با آن مواجه است، کیسوانی در مصاحبه خود با الجزیره تأیید کرد که هدف قرار دادن او با چنین شدتی به این معنی است که آنچه ما برای فلسطین انجام می دهیم سودمند است.

وی افزود: اعضای شورای نیویورک برای سرکوب صدای فلسطینی‌ها که آزار و اذیت آنها را افشا می‌کند،تلاش می کنند در حقیقت وقت خود را تلف می‌کنند. زیرا همه تغییراتی که در نیویورک در حمایت از آزادی فلسطین انجام دادیم مورد حمایت همه قرار گرفت.

وی ادامه داد: من مورد حمله قرار گرفتم زیرا آنها مطمئن هستند که سخنرانی من که در درباره فلسطین انجام دادم، تنها برای فلسطینی ها جالب نیست. بلکه به دلیل اینکه بسیاری از افراد دانشکده نیز از فلسطینی ها حمایت می کنند،به همین سبب، من برای سخنرانی در مراسم فارغ التحصیلی این دانشگاه انتخاب شدم.

کیسوانی تأکید می‌کند که این کمپین اولین بار علیه او نیست، زیرا او در طول دوران دانشگاهی‌اش اغلب مورد هدف سازمان‌های لابی صهیونیستی و حملات مرتبط با دولت اشغالگر اسرائیل قرار گرفته است.

در سال ۲۰۲۰، سازمان صهیونیستی آمریکایی «یهودستیزی را متوقف کنید» کیسوانی را به عنوان «شخصیت یهودی ستیز سال » انتخاب کرد.

او می‌گوید که کمپین‌ها و سازمان‌های حامی دولت اشغالگر تلاش کردند تا او را از دانشگاه اخراج کنند، اما این تلاش‌ها شکست خورد و جادو به جادوگر برگشت.

او می افزاید که جلسه استماع برنامه ریزی شده برای شورای شهر نیویورک اولین تجربه او نیست. زیرا در سال ۲۰۱۶ قبل از پیوستن به دانشکده حقوق به دلیل دیگر اتهامات یهودی ستیزی مورد بازجویی قرار گرفت، اما در آن زمان نیز موفق شد بی گناهی خود را اثبات کند.

او در مورد میزان تأثیری که این کمپین‌ها بر او و سایر دانشجویان مدافع حقوق فلسطینیان در آمریکا می‌گذارد، می گوید: در واقع ثبات شغلی، آینده و شانس آنها برای به دست آوردن شغل را تهدید می‌کند. این کمپین ها همچنین مانع از تلاش آنها برای گسترش آگاهی در مورد آرمان فلسطین و عدالت آن می شود.

شایان ذکر است که کیسوانی یکی از بنیانگذاران سازمان دانشجویان برای عدالت در فلسطین است او همچنین در فعالیت های دانشجویی در حمایت از آرمان فلسطین فعال است و بنیانگذار و مدیر سازمان آمریکایی “در زندگی ما” است که از حقوق فلسطینیان حمایت می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن