اخبارخارجی

پیام دختر صدام حسین به سیف الاسلام قذافی

آوای سنت :رغد، دختر صدام حسین، رئیس‌جمهورسابق عراق، پس از نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، پیامی را برای سیف‌الاسلام، پسر معمر قذافی، رهبرسابق لیبی ارسال کرد و در آن نوشت منتظر نقش آفرینی او در مرحله بعدی است.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت رغد – از طریق حساب کاربری خود در توییتر – گفت: برادر عزیزم سیف الاسلام قذافی، من و همه هواداران شما با علاقه منتظر مرحله بعدی هستیم. رغد افزود: دعای من این است که به جایگاهی که شایسته شماست بازگردید و به لیبی خدمت کنید و آن را به جایگاه واقعی خود بازگردانید.

سیف الاسلام ۴۹ ساله دیروز مدارک نامزدی خود را برای ریاست جمهوری لیبی به دفتر مدیریت انتخابات در شهر سبها ارائه کرد. و کمیسیون انتخابات لیبی اسناد نامزدی او را پذیرفت.

قوانین این انتخابات همچنان محل اختلاف جناح های رقیب لیبی و وضعیت حقوقی سیف الاسلام همچنان محل بحث است.او در لیبی به دلیل جنایات جنگی در انتظار اعدام است و دادگاه کیفری بین المللی به دلیل جنایات علیه بشریت او را تحت تعقیب قرار دارد.

سیف الاسلام فرزند سرهنگ معمر قذافی است که مردم لیبی در سال ۲۰۱۱ ضد او شورش کردند و پس از۴۰ سال حاکمیت بر لیبی در شهر سرت کشته شد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن