اخبارخارجی

پیشنهاد ترکیه برای بازگشایی سفارت در تل‌آویو

آوای سنت : برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند ترکیه با ارسال پیشنهادی خواستار بازگشایی سفارت در سرزمین‌های اشغالی شده است.

به نقل از العالم، منابع نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کردند که وی به تازگی یک پیشنهاد رسمی از دولت ترکیه دریافت کرده که در آن ترکیه ابراز تمایل کرده که سفیر خود را به تل‌آویو برگرداند مشروط به اینکه مقامات اسرائیلی همزمان سفارت خود را در آنکارا بازگشایی کنند.

روزنامه اسرائیل الیوم که نزدیک به نتانیاهو محسوب می‌شود گزارش داد که تأیید این اطلاعات را از منابع ترک نیز به دست آورده است.

این روزنامه در شماره روز سه شنبه خود نوشت که پیام ترکیه ابلاغ شده است؛ اما اسرائیل تمایلی ندارد که آنکارا نقطه اصلی اختلاف نظر دو طرف یعنی درخواست اخراج رهبران برجسته شاخه نظامی حماس در ترکیه را که می‌کوشند از کرانه باختری عملیات‌هایی را علیه این رژیم انجام دهند، نادیده بگیرد.

در گزارش روزنامه صهیونیستی آمده است که ترکیه پس از سالها تنش در روابط دو طرف، سیاست‌های خارجی خود را درمورد منطقه به طور کلی تغییر داده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه خود این سخنان را در دسامبر گذشته بیان و اعلام کرد: ترکیه خواهان بهبود روابط با اسرائیل است و همکاری اطلاعاتی بین ما و اسرائیل ادامه دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن