اخبارخارجی

کاهش حمایت مردم آمریکا از ادامه جنگ اوکراین

آوای سنت : اوراسیا دیلی مقاله ای منتشر کرد ودرآن نوشت:خلق و خوی مردم آمریکا درباره حمایت تسلیحاتی از اوکراین تغییر کرده و آنها خواستار پایان دادن جنگ هستند.

در این مقاله آمده است:اولین نظرسنجی که پس از اعلام تحویل تانک های آبرامز به اوکراین تا پایان سال ۲۰۲۳ انجام شد،نشان داد که برای اولین بار،درصد موافقان حمایت از کیف در بین مردم آمریکا به کمتر از۵۰ درصد کاهش یافته است.

در همین حال ۴۷ درصد از آمریکایی ها معتقدند زمان پایان دادن به این وضعیت فرا رسیده است.

مالک دوداکوف،محقق امور آمریکا می گوید:دولت بایدن پولها را با سرعت زیادی در اوکراین هدر می دهد.درماه دسامبر،بودجه ۳۸ میلیارددلاری برای اوکراین تصویب شد که ۲۱ میلیارد دلار آن برای کمک های نظامی درنظر گرفته شد.این در حالی است که تنها در ژانویه، ۹ میلیارد معادل ۴۰ درصد مبلغ توافق شده برای کمک به اوکراین هزینه شده است.

با این نرخ، بودجه اختصاص داده شده به اوکراین می تواند درماه مارس تا آوریل به پایان برسد.هماهنگی برای تعیین بودجه های جدید می تواند با مشکلات جدی مواجه شود.جمهوری خواهان کنگره خواستار کاهش هزینه های دولت ازجمله در اوکراین هستند.

سناتور جاش هاولی دیدگاه بسیاری از جمهوری خواهان را بیان کرد، او معتقد است آمریکا باید مسئولیت اوکراین را به آلمان منتقل و امکانات خودش را وقف رویارویی با چین کند.

بنابراین کاخ سفید تا زمانی که هنوز بودجه ها تمام نشده و افکار عمومی در ایالات متحده به طور کامل به سمت راهی برای خروج از بحران اوکراین تغییر نکرده است، برای ارائه سلاح به اوکراین تعجیل کرد تا نشان دهد این اقدامات موفقیت آمیز بوده است.

به گفته سرهنگ ذخیره،گنادی آلخین،تانک های آبرامز آمریکایی ولئوپارد آلمانی تجهیزات فوق سنگینی هستندکه قادر به انجام وظایف متعدد جدی درمیدان نبرد می باشند.

اومعتقد است یک لشکر تانک و یک هنگ می تواند در بخش معینی از جبهه های نبرد نقش داشته باشد،اما نیروهای مسلح اوکراین نمی توانند با این تعداد تانک حمله گسترده ای را انجام دهند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن