اخبارداخلی

کردستان را نباید با وجود ظرفیت‌های بسیار محروم دانست

آوای سنت : نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری از استفاده از کلمه محروم برای استان کردستان انتقاد کرد و گفت: این استان با نخبه و ظرفیت و استعدادهای های فراوانی که دارد، محروم نیست و باید محرومیت زدایی کرد.

ماموستا فایق رستمی‌، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری  در آغاز فعالیت رزمایش جهادگران در سنندج اظهار داشت: در مجموعه بشریت بهترین فرد کسی است که نفع بیشتری برای جامعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه سعادت بشری جز ایثار و فداکاری در راه دیگران میسر نمی‌شود، افزود: رزمندگان اسلام در میدان جنگ با دست خالی، اما ایمان و اراده قوی در برابر ۵۰ کشور دنیا ایستادگی کردند و نه تنها یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادند.

وی تاکید کرد: کار جهادگران، کار آسانی نیست و از جهاد در راه خدا کمتر نیست؛ فرماندهان، جوانان و سرمایه‌گذارانی که در راه توسعه قدم بر می‌دارند، بهترین نوع جهاد را انجام می‌دهند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه کشور ایران بسیار غنی است، افزود: استان کردستان نیز از ظرفیت‌های زیادی بهره‌مند است لذا باید با تلاش و پیشرفت آن را به قله پیشرفت برسانیم.

وی ادامه داد: معادن طلا و نقره در دل خاک کردستان نهفته و خوابیده است، اما چشم‌انتظار جهادگرانی بوده که آن را استخراج و تحویل جامعه دهند.

ماموستا رستمی استفاده از کلمه محروم برای استان کردستان انتقاد کرد و  گفت: این استان با نخبه و ظرفیت و استعدادهای فراوانی که دارد، محروم نیست و باید محرومیت‌زدایی کرد.

وی یادآور شد: اگر تنها ۵ درصد از درآمد مرز باشماق که مرزی مهم و ترانزیتی در کشور است صرف استان شود، خیلی از مشکلات حل می‌شود.

رستمی با تاکید بر اینکه نظام در استان کردستان کارهای زیادی در حوزه‌های مختلف انجام داده که عدم بیان آن به نشانه ناسپاسی است، خاطرنشان کرد: در قبل از انقلاب در همین کردستان در روستاهای مرزی مریوان یکی دو دکتر بیشتر نداشتیم، اما اکنون به برکت انقلاب بیش از ۶۰۰ دکتر متخصص و فوق متخصص در رشته‌های مختلف مشغول ارائه خدمات هستند.

وی اضافه کرد: برای امنیت کنونی گه در کشور داریم، خون هزاران جوان تقدیم انقلاب شده و باید از آن محافظت شود لذا مسئولان همانند امنیت پایدار دنبال امنیت اقتصادی مردم نیز باشند.

ماموستا رستمی به لزوم توجه دولت و مسئولان به بهبود وضعیت و امنیت معیشتی و سلامتی مردم و ایجاد اشتغال و مسکن جوانان باشند، اشاره کرد و گفت:  دولت برای جوانان کردستانی کارخانه احداث کند تا دیگر دغدغه شغل نداشته باشند.

وی گفت: ظرفیت‌های خدادادی نهفته استان همچون دریاچه زریبار مریوان، در صورت توجه مسوولان، هزاران اشتغال‌زایی و جذب گردشگر در استان به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن