اخبارداخلی

کسب مقام اول سیستان و بلوچستان در شاخص رشد میانگین سواد

آوای سنت : مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بنا به گزارش مرکز آمار ایران، با تلاش و همت آموزش‌دهندگان پرتلاش و همکاران سوادآموزی تمامی شهرستان‌ها و مناطق، سیستان و بلوچستان با رشد ۷.۵ درصدی مقام اول کشور را در شاخص «رشد میانگین سواد استان» کسب کرد.

حسین بروشکی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به اینکه با این میزان رشد، حدود ۶۵ هزار نفر از افراد بی‌سواد سیستان و بلوچستان سواددار شدند، اظهارکرد: در این مدت ۲ هزار و ۱۰۰ نیروی آزاد و یک‌هزار نفر از همکاران فرهنگی کار سوادآموزی این تعداد سودآموز را برعهده داشتند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین به کسب رتبه نخست کشور در طرح سنجش نوآموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: با پوشش ۱۱۶ درصدی جامعه هدف و افزایش ۶ برابری  سنجش رایگان در سال ۱۴۰۱ موفق به کسب رتبه یک کشور در اجرای طرح سنجش شدیم. این در حالی بود که در سنوات گذشته سیستان و بلوچستان در آخرین رتبه های کشوری در اجرای این طرح قرار داشت.

بروشکی برگزاری اعتکاف های علمی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم در تمامی شهرستان ها و مناطق استان را از دیگر نتایج فعالیت قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر عنوان کرد و گفت: برگزاری این اعتکاف ها، افزایش ۲۰ درصدی پذیرفته شدگان در رشته‌های پزشکی، افزایش ۴ درصدی پذیرفته شدگان در رشته‌های پیراپزشکی، افزایش ۷ درصدی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دانشگاه های کشور و افزایش درصد قبولی و ارتقای میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی نسبت به سال گذشته و میانگین کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به دنبال داشته است.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان استان در دو سال گذشته موفق به کسب بیش از ۶۰ رتبه برتر کشوری در رویدادهای مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و مهارتی شدند که این موضوع نشان از توجه به تربیت تمام ساحتی در مدارس استان و اهتمام ویژه به اجرای سند تحول بنیادین دارد.

بروشکی بیان کرد: قطعا برخورداری از آموزش و پرورش پویا هزینه‌های ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش می‌دهد، بنابراین سرمایه گذاری در این عرصه خطیر بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس در دولت سیزدهم با هدف برقراری عدالت آموزشی و تربیتی گام های بلندی برای رفع محرومیت‌ها و کمبودهای موجود آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان برداشته شد./ایسنا

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن