اخبارداخلی

کشور عراق منشاء ورود بیماری وبا به کردستان

هشدار دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مردم

آوای سنت : با توجه به شیوع بیماری وبا در کردستان عراق به دلیل تعاملات اقتصادی و غیره این بیماری در استان کردستان و بالاخص شهرستان مریوان نیز بسیار شایع شده و بر اساس گزارشات رسیده تاکنون ۳۰ نفر به آن مبتلا شده اند.

یکی از تهدیدهای همیشگی فصل گرما، مسمومیت غذایی است که به دلیل مصرف مواد غذایی یا آب آلوده به ارگانیسم‌های عفونی ازجمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و انگل‌ها یا سموم آن‌ها ایجاد می‌شود.

علائم مسمومیت غذایی که می‌تواند پس از چند ساعت بعد از خوردن غذای آلوده شروع شود شامل حالت تهوع، استفراغ یا اسهال است که متاسفانه یکی از این نوع بیماری های شایع بیماری وبا است که سر منشاء آن از ابتدای ورود به استان کردستان از کشور عراق بوده است و بیشتر مبتلایان آن به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از شهرستان مریوان است که از کردستان عراق وارد استان ما شده است.

سر منشاء بیماری وبا در استان کردستان، کشور عراق است

فرزام بیدار پور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان می گوید: با توجه به شیوع بیماری وبا در کردستان عراق به دلیل تعاملات اقتصادی و غیره این بیماری در استان کردستان و بالاخص شهرستان مریوان نیز بسیار شایع شده و بر اساس گزارشات رسیده تاکنون ۳۲ نفر به آن مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: علاوه بر مریوان تاکنون یک بیمار در سقز، یک بیمار در کامیاران و یک بیمار در سنندج مبتلا به این بیماری شده اند که همان اوایل شیوع بیماری بود و بعد از آن در دیگر نقاط استان هیچ مورد مثبتی ثبت نشده است.

دکتر بیدارپور اضافه کرد: از این افراد ۲ نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی تاکید کرد: مهمترین راه مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن رعایت بهداشت فردی و پرهیز از خوردن آب، غذا، سبزیجات و میوه آلوده است و به تمام هم استانیها سفارش می شود تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون هیچگونه مورد فوتی در اثر ابتلا به بیماری وبا در استان وجود نداشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن