اخبار

کمبود مواد غذایی و انقلاب گرسنگان

آوای سنت :  نتایج گرانی و تورم اعتراضات را در سراسر جهان شعله ور کرد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،مردم دیگر منتظر نمی مانند تا اظهارات رسمی را باور کنند. واقعیت این است که فقرا فقیرتر می شوند و بیکاری در حال افزایش است. و قیمت ها دیوانه کننده است.

فرصت برابر وجود ندارد،فساد اداری از فساد مالی پیشی گرفته و دولت ها هیچ تلاش خارق العاده یا متفاوتی در نبرد غذا و قیمت انجام نمی دهند.

خطرناکتر از همه این است که مسئولین قوه مجریه همچنان گوش خود را در برابر شکایت مردم بسته اند.آنها رنج مردم، ضعف خدمات ارائه شده، شکنندگی زیرساخت ها و ضربات دردناکی که مستقیماً به غذا و غذای اولیه مردم وارد می شود را نادیده می گیرند.

جهان شاهد بهاری شبیه بهار عربی یا بهار پراگ یا بهار گرسنگی یا تابستان گرسنگی است. اعتراضات گسترده مردمی شهرهای بزرگ و خیابان‌های سریلانکا، اکوادور و آرژانتین را فرا گرفت،آنها خواستار بهبود شرایط سخت زندگی و مخالف گرانی هستند.

در سریلانکا؛مردم خشمگین به کاخ ریاست جمهوری هجوم بردند و خانه نخست وزیر را به آتش کشیدند،آنها رئیس جمهور سریلانکا را مجبور کردند که کناره گیری خود را از قدرت اعلام کند،پس از آن، نخست وزیر در حال آماده شدن برای واگذاری وظایف به دولت جدید با توافق احزاب و پارلمان است.

هزاران نفر در پایتخت اکوادورتجمع کردند تا در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی، کمبود کالاهای غذایی و گرانی ها تظاهرات کنند. جمعیت به مجلس حمله کردند که منجر به درگیری با پلیس شد و پلیس سعی کرد مانع از ورود تظاهرکنندگان به مجلس شود.

در آرژانتین تظاهرات گسترده به دروازه‌های کاخ ریاست‌جمهوری در بوینس آیرس پایتخت این کشور رسید،تظاهر کنندگان، رئیس جمهور و دولتش را به دلیل فقر، تورم بالا و بدهی های کلان عمومی مورد انتقاد قرار دادند.

آرژانتین، تولید کننده اصلی سویا و ذرت، با تورم و فشارهای عظیم مواجه است.افزایش هزینه های واردات گاز نیز ذخایر ضعیف ارزی این کشور را در معرض آسیب قرار داده است.

جهان عرب از موج جدید بهار عربی در امان نخواهد بود،گرانی، مالیات، تورم و کمبود برخی مواد غذایی در برخی کشورها می گوید که انفجار مردمی در راه است.

فرمول قدیمی در برخورد با مردم فرسوده شده و دیگر برای فروش به مردم مناسب نیست،پیشبرد سیاست های دولت به این شیوه تحریک آمیز، نتایج معکوسی به همراه خواهد داشت.

هر که گرسنگی او را گزیده باشد،منتظر نمی ماند تا مقالات مطبوعاتی و بیانیه های رسمی را بخواند و باور کند، او به آنچه برای او و خانواده اش بهتر است اهتمام می ورزد.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن