اخبارخارجی
موضوعات داغ

کمپین تحریم سوئد در کویت

آوای سنت : کویتی ها در واکنش به سوزاندن قرآن کریم توسط یک افراط گرا با مجوز پلیس سوئد در استکهلم پایتخت این کشور،کمپینی را در رسانه های اجتماعی راه اندازی کردند تا محصولات سوئدی راتحریم کنند.

اسلون مومیکا(۳۷ ساله)تندروعراقی الاصل،روزچهارشنبه پس از اقامه نمازعید قربان،با محوزپلیس سوئد،یک نسخه ازقرآن را پاره کرد و آن را درمسجد مرکزی استکهلم به آتش کشید.مردم کویت درواکنش به این اقدام،کمپینی را درشبکه های اجتماعی برای تحریم محصولات سوئدی راه اندازی کردند.

کویتی ها معتقدند واقعه توهین به قرآن که با حمایت مستقیم دولت سوئد صورت می گیرد،نشان دهنده تلاش برای تحریک مسلمانان است،مردم کویت،پوسترگروهی ازمحصولات سوئدی را به نمایش گذاشتند تا آنها را معرفی کنند وهمه آنها خرید این کالاها را تحریم کنند.

پلیس سوئد،روزچهارشنبه مجوزبرگزاری تظاهرات را صادرکرد،پلیس این کشور به صورت مکتوب اعلام کرد که همزمان با جشن عید قربان ازسوی مسلمانان،سازمان دهنده این تظاهرات قصد سوزاندن یک نسخه از قرآن را درخارج ازمسجد اصلی استکهلم دارد.

این تصمیم پس از اعلام دادگاه استیناف سوئد در اواسط ژوئن مبنی بر اینکه هیچ توجیهی برای رد چنین درخواست هایی وجود ندارد،اتخاذ شد.

این حادثه اولین مورد از این نوع درسوئد نیست.در ۲۱ ژانویه،راسموس پالودان،رهبر حزب راست افراطی،با حمایت پلیس این کشور،یک نسخه ازقرآن را درنزدیکی سفارت ترکیه دراستکهلم سوزاند.این امرموجب اعتراضات مردم کشورهای عربی واسلامی و فراخوان برای تحریم محصولات سوئدی شد.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن