اخبارخارجی

کمپین هندوها برای جرم انگاری نشان حلال در هند

آوای سنت : گروه‌های هندو اخیراً کمپین‌های گسترده ای را برای جلوگیری از درج نشانه حلال برروی محصولات غذایی در هند راه‌اندازی کرده‌اند،آنها مدعی هستندکه این علامت، سلامت وامنیت مردم،اقتصاد هند و سیستم سکولار این کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، مقامات سازمان”جاناجاگروتی سامیتی”چندین دیدار با سیاستمداران در ایالت کارناتاکا برگزارکردند و از آنها خواستند از لایحه ارائه شده توسط نماینده هندو N. Ravikumar حمایت کنند،این لایحه صدور گواهینامه غذاهای حلال در ایالت را ممنوع می کند.

نماینده راویکومار روز دوشنبه لایحه ای را در مجلس نمایندگان ایالتی پیشنهاد کرد که در آن خواستار ممنوعیت صدور گواهینامه مواد غذایی توسط هر نهادی غیر از سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند شد.

به گفته رسانه های هندی، قانونی که راویکومار پیشنهاد کرد در درجه اول با هدف منع صدور گواهینامه محصولات غذایی برای مسلمانان با برچسب حلال است،کاری که نهادهای اسلامی در هند انجام می دهند.

راویکومار به روزنامه هندی «ایندیان اکسپرس» گفت که سازمان‌های هندو قصد دارند ماده قانونی را زیر ماده ایمنی و استانداردهای مواد غذایی وضع کنند که تأیید غذاهای حلال توسط آژانس‌های غیرمجاز را ممنوع می‌کند.راویکومار مدعی شد که مؤسسات اسلامی تولید کننده غذای حلال صلاحیت صدور گواهینامه محصولات غذایی را ندارند و هدف آنها از این کار،کنترل بازار است.

سازمان”جاناجاگروتی سامیتی” ادعا می کند که نام تجاری محصولات غذایی حلال به آرامی در بازارهای هند گسترش یافته است که نشان دهنده نفوذ اعتقادات یک مذهب خاص(اسلام)به سیستم سکولار هند است.

این سازمان مدعی است این علامت در حال ایجاد یک اقتصاد موازی است که تولید محلی را در ایالت های هند به چالش می کشد.

این سازمان همچنین تولید غذاهای حلال را به همدستی در تامین مالی تروریسم متهم کرد.این سازمان هندو خواستار برچیده شدن سیستم دسته بندی مواد غذایی حلال برای سلامت و امنیت هند و مردم آن شد.

شنبه گذشته مقامات و فعالان هندو در شهر بنگلور هند تحصن کردند و بر خواسته های خود برای ممنوعیت درج برچسب حلال بر محصولات غذایی تاکید کردند.

شورای اسلامی هندی های آمریکا کمپین های سازمان های هندو برای ممنوعیت غذای حلال و تحریم فروشگاه های عرضه کننده آن به ویژه در ایالت کارناتاکا را محکوم کرد و گفت که هندوها به دروغ ادعا می کنند که این محصولات خلاف اقتصاد آنهاست.

هند بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۰۰ میلیون نفرآنها مسلمان هستند،اما مسلمانان در این کشور از آزار و اذیت و تبعیض نژادی رنج می برند،به خصوص از زمانی که حزب نارندرا مودی، نخست وزیر هند در ۲۶ می ۲۰۱۴ به قدرت رسید.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن